איכות השלטון לשר הפנים: יש לזרז את הקמת הוועדה לבחינת השעיית ראשי רשויות

איכות השלטון לשר הפנים: יש לזרז את הקמת הוועדה לבחינת השעיית ראשי רשויות

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (יום ג') לשר הפנים בקריאה להביא להקמת הוועדה לבחינת השעיית ראשי רשויות מקומיות נגדם הוגשו כתבי אישום ומהיועמ"ש לפעול מיד עם הקמתה.
רקע
ביום 18.12.2013 התקבל בקריאה שנייה ושלישית חוק הרשויות המקומיות. לפי חוק זה, עתידה לקום הועדה לבחינת השעיית ראשי רשויות מקומיות בשל הגשת כתב אישום, עליה הוטל להכריע באשר להשעייתו של ראש רשות מקומית מואשם.
חקיקתו של חוק ההשעיה באה נוכח הצורך החיוני במתן מענה ברור בחוק לתקופת הביניים שבין מועד הגשת כתב אישום כנגד ראש רשות מקומית מכהן לבין מועד הכרעת הדין ו/או גזר הדין בהליך הפלילי המתנהל בעניינו.
התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (יום ג') לשר הפנים וליועץ המשפטי לממשלה. בפניה, מדגישה התנועה לאיכות השלטון בפני שר הפנים כי אין די בקבלתו של החוק על מנת לתת פתרון לסוגיה, שכן נותר עוד להבטיח כי הקמת הוועדה תעשה בהקדם האפשרי. עמדת התנועה לאיכות השלטון היא כי הדחיפות והבהילות בהקמת הוועדה אף מתחזקת, נוכח העובדה כי ראשי העיריות נצרת עילית ובת ים, שהוגש נגדם כתב אישום, ממשיכים לכהן בתפקידם ולהחזיק במלוא סמכויותיהם, סמכויות אותן ניצלו לכאורה לרעה.
עוד מציינת התנועה לאיכות השלטון, כי הדבר נכון אף באשר לראש עיריית רמת השרון, אשר הודיע על נבצרות מתפקידו, נבצרות שתלויה באופן מוחלט בשיקול דעתו ואשר במחי יד יכול הוא להסירה ולחזור ולהחזיק במלוא סמכויותיו.
לפיכך, התנועה לאיכות השלטון קוראת לשר הפנים, גדעון סע,ר להביא להקמת הוועדה ולתחילת עבודתה מוקדם ככל הניתן, ומהיועמ"ש לפעול מיד עם הקמתה ולפנות בבקשה להשעות את ראשי העריות נצרת עילית, רמת השרון ובת ים.