איכות השלטון לשר התחבורה בשל חשיפת ממוצע השריפות באוטובוסים בישראל:

איכות השלטון לשר התחבורה בשל חשיפת ממוצע השריפות באוטובוסים בישראל:

התנועה לאיכות השלטון פנתה לשר התחבורה, ישראל כץ בעקבות תחקיר האוטובוסים העולים באש בממוצע בכל יומיים וחצי, ודורשת לפעול מיידית לקביעת תקני בטיחות מתאימים באוטובוסים ולאכיפה קפדנית
התנועה לאיכות השלטון פנתה לשר התחבורה, ישראל כץ, בעקבות כתבת העיתונאי עופר פטרסבורג, במוסף 24 שעות, ממנה עולה כי במהלך שלוש השנים האחרונות לא פחות מ 450 אוטובוסים נשרפו, מתוכם 168 ב- 2012 ו- 154 ב- 2013. למרות טענות חברות התחבורה למיניהן כי ישנה עליה ברמת הטכנולוגיה של צי האוטובוסים, עדיין מספר השריפות גבוה ועומד בממוצע, לפי הפרסום בכתבה, על שריפה בכל יומיים וחצי.
עמדת התנועה לאיכות השלטון, כפי שעלתה בפני שר התחבורה היא כי תופעת שריפות האוטובוסים הופכת לשכיחה בישראל, ואינה זוכה לשיח ציבורי ראוי נוכח העובדה שטרם (למזלנו) לא גבתה חיי אדם: "בנסיבות אלה, אנו חיים על זמן שאול עד למקרה שבו המזל לא יהיה לצדנו". התנועה לאיכות השלטון סבורה כי נכון להקדים תרופה למכה ולפעול מיידית לתיקון הליקוי.
התנועה לאיכות השלטון מדגישה, כי לנוסעים בתחבורה הציבורית וכלל הנוסעים בכביש נגרמת כנה והנתונים של שריפות באוטובוסי התחבורה הציבורית מצביעים על היות האוטובוסים פצצות מתקתקות בכבישים והן עלולות לפגוע בציבור הישראלי.
בפניית התנועה לאיכות השלטון לשר התחבורה, אשר הועברה בהעתק למבקר המדינה, השופט (בדימוס) יוסף שפירא, מדגישה התנועה לאיכות השלטון גם את התייחסותו של שפירא לפרשה זו כאשר ביקר את הפיקוח ובקרת הנאותות על רכישת אוטובוסים מטעמו של משרד התחבורה.
נוכח הסכנות לנוסעי האוטובוסים בתחבורה הציבורית ולכלל הנוסעים בכביש, דורשת התנועה לאיכות השלטון משר התחבורה לפעול מיידית לקביעת תקני בטיחות מתאימים באוטובוסים ולאכיפה קפדנית והדוקה בכל הנוגע למכונות האוטובוסים להסיע אנשים במידה מירבית של בטיחות.