הכנסת לתנועה לאיכות השלטון: אנו פועלים לגיבוש מתווה מתאים להקמת מאגר החקיקה הישראלי

הכנסת לתנועה לאיכות השלטון: אנו פועלים לגיבוש מתווה מתאים להקמת מאגר החקיקה הישראלי

בעקבות התערבות התנועה לאיכות השלטון, הודיעה הכנסת כי פועלת לקידום פרסום מאגר החקיקה המעודכן אשר יכלול את כל התיקונים שנערכו מאז חקיקתם ועד היום
התנועה לאיכות השלטון פעלה בשנים האחרונות לפרסום ספר החוקים של מדינת ישראל בצורה מלאה ועדכנית באמצעות האינטרנט. מאגר שכזה, לעמדת התנועה לאיכות השלטון, יאפשר לאזרחי מדינת ישראל לעיין ללא תשלום בחוקי המדינה ולהיות מודעים לזכויותיהם וחובותיהם. התנועה לאיכות השלטון מייחסת חשיבות רבה למאגר, וזאת בשל קידום עקרון חופש המידע והשקיפות, כמו גם עקרון השוויון.
בתשובה לפניית התנועה לאיכות השלטון, השיבה הכנס כי יו"ר הכנסת ומנכ"ל הכנסת אכן נטלו על עצמם לקדם את המטרה החשובה של הנגשת החוקים לציבור הרחב, ולהביא כך שחוקי מדינת ישראל יפורסמו בנוסח מעודכן הכולל את כל התיקונים שנערכו בהם מאז חקיקתם ועד היום.
עוד צוין בתשובת הכנסת, כי מכרז שהוציאו בנושא לא צלח בשל סיבות הקשורות בהליך המכרזי והכנסת קיבלה החלטה כי תצא למכרז כולל על בסיס המערכות אשר כבר קיימות בכנסת בצירוף מערכות חדשות ככל שהדבר יידרש. לצורך כך, גויסה גלי בן-אור כמנהלת הפרויקט. לדברי בן-אור, שותפים בתהליך גיבוש הפיתרון גורמים בכירים מ"ממשל זמין" במשרד האוצר יחידה שיעודה הוא ליזום, לפתח ולתפעל פתרונות טכנולוגים מאובטחים, במטרה להנגיש את שירותי הממשלה לציבור., תוך לימוד והשוואה למאגרים מקבילים בעולם מבחינה טכנולוגית ויישומית.