איכות השלטון למשרד המשפטים: אין להיענות לבקשתו של ברק להחזר הוצאות חריגות בפרשת "הרפז"

איכות השלטון למשרד המשפטים: אין להיענות לבקשתו של ברק להחזר הוצאות חריגות בפרשת "הרפז"

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (יום ב') לראש הועדה להחזר הוצאות משפטיות במשרד המשפטים בבקשה שלא להיענות לבקשת שר הביטחון לשעבר, מר אהוד ברק, לקבלת החזר הוצאות משפטיות חריגות על הייצוג המשפטי בתיק "הרפז"
התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (יום ב') למנכ"ל משרד המשפטים וראש הוועדה להחזר הוצאות משפטיות, ד"ר גיא רוטקוף, בבקשה שלא להיענות לבקשת שר הביטחון לשעבר, מר אהוד ברק, להחזר ההוצאות שהוא הוציא על ייצוג משפטי בפרשה שזכתה לכינוי "תיק הרפז".
התנועה לאיכות השלטון מציינת בפני מנכ"ל משרד המשפטים, כי על פי תעריף הוועדה, כפי שמפורסם באתר האינטרנט של משרד המשפטים, עבור ייצוג עובד מדינה בהליכי בדיקה וביקורת של המדינה, ניתן להשתתף בהוצאות המשפטיות עד לסכום של 10,000 שקלים ובמקרים חריגים סכום זה ניתן להגדלה עד לסכום של 20,000 שקלים.
התנועה לאיכות השלטון סבורה כי מצב העניינים בו עובד ציבור בכיר בדמות שר הביטחון פונה מבחירתו החופשית לקבלת ייצוג במגזר הפרטי, שמטבע הדברים עלותו גבוהה ביותר, במקום זה הניתן לו מטעם המדינה ולאחר מכן מבקש את השתתפות המדינה בהוצאות המשפטיות, אינו ראוי ויש מקום להפחיתו ככל הניתן.
התנועה לאיכות השלטון רואה בעין יפה את הנוהל שאמצה הוועדה לעצמה בדבר קביעת תעריפים מקסימאליים והשתתפות בהוצאות. לעניין בקשת מר ברק, התנועה לאיכות השלטון סבורה כי נכון ליישם את הנוהל האמור ולהימנע מפריצתו.
נוכח האמור, התנועה לאיכות השלטון קוראת למשרד המשפטים להימנע ממתן החלטה על השתתפות המדינה בסכומים המבוקשים על ידי שר הביטחון לשעבר, שמשמעותה בפועל תהיה פריצת הנוהל והפיכתו לפלסתר. ככל שהוועדה תחליט כי השר זכאי להחזר הוצאות כאמור, הרי שיש לקצוב סכום השתתפות בהתאם לתעריפים שנקבעו לפיהם כאמור הסכום המקסימאלי עומד על 20,000 שקלים.