פרסום הצבעות חברי וועדת השרים לענייני חקיקה

פרסום הצבעות חברי וועדת השרים לענייני חקיקה

התנועה לאיכות השלטון פנתה לכלל חברי וועדת השרים לענייני חקיקה בקריאה לכלל החברים בוועדה לפרסם את הצבעותיהם באופן פומבי
התנועה לאיכות השלטון פנתה לחברי וועדת השרים לענייני חקיקה בשל תפקידה המכריע של הוועדה על מהלכי החקיקה של הכנסת, הנורמות שמתקבלות והופכות לחוקים מחייבים במדינת ישראל. למרות החשיבות הרבה של הוועדה, הצבעות החברים בה נשארות חסויות ואינן שקופות בפני הציבור: "על אף תפקידה המכריע של ועדת השרים, ענייניה נערכים במחשכים, ללא פרוטוקול ואף מבלי שהציבור יודע מי מבין נבחריו תמך בהצעה זו או אחרת. המידע היחיד המועבר לציבור היא ההחלטה הסופית של הוועדה".
עמדת התנועה לאיכות השלטון, כפי שהוצגה בפניה לחברי וועדת השרים לענייני חקיקה היא, כי לא מדובר בסודות מדינה ובוודאי שלא במידע, אשר עלול לסכן את ביטחון אזרחי המדינה- כל שמדובר כאן הוא בעמדתו האישית של כל שר, זו אשר הוא מחוייב לחשוף בפניי ציבור בוחריו.
התנועה לאיכות השלטון סבורה כי לא ניתן להצדיק, במדינה דמוקרטית, הימנעות מפרסום הצבעות מקבלי ההחלטות לציבור הרחב. למרות שאין כל הוראה או הנחיה לפרסום הצבעותיהם של חברי הוועדה, עליהם לנהוג בשקיפות: "הציבור מעוניין וזכאי לדעת כיצד יצביעו חברי הוועדה בכל הצעות החוק המובאות בפני הוועדה – זוהי זכותו הבסיסית של הציבור לדעת האם נבחרי הציבור שלנו דבקים בערכים עליהם הצהירו בבחירות, זו זכותו של הציבור להכיר את נבחריו ולדעת כיצד הם בוחרים, מה עמדתם בנושאים הרלוונטיים וכיצד לבסוף הצביעו בעניינים בעלי השלכה על כל אחת ואחד מהציבור בישראל".
התנועה לאיכות השלטון קוראת לכלל חברי הוועדה לפרסם את אצבעותיהם מאחר והציבור הישראלי זכאי לדעת את עמדות החברים בוועדה בסוגיות בעלות השלכה על החיים הציבוריים, ולהכיר את נבחריו ועמדותיו גם בחיי המעשה ולא רק במהלך תקופת בחירות.