איכות השלטון לבית המשפט: הסכם ההתקשרות עם יועץ ראש עיריית נצרת עילית הינו בניגוד להוראות החוק

איכות השלטון לבית המשפט: הסכם ההתקשרות עם יועץ ראש עיריית נצרת עילית הינו בניגוד להוראות החוק

התנועה לאיכות השלטון עתרה היום (יום ד') לבית המשפט המחוזי בנצרת נגד עיריית נצרת עילית, וראש עיריית נצרת עילית, שמעון גפסו בבקשה להקפיא כל מהלך לקראת התקשרות בין העירייה לבין יועץ ראש העיר מאחר וזה נעשה ללא מכרז ובניגוד להוראות החוק
התנועה לאיכות השלטון עתרה לבית המשפט המחוזי בנצרת בעקבות מידע שהגיע אליה ממנו עולה חשש להתנהלות בלתי חוקית בעיריית נצרת עילית בנוגע למינוי יועצים ועוזרים אישיים לראש העיר. כחלק מהמידע שהגיע לידי התנועה לאיכות השלטון, ההסכם הנכרת בין עיריית נצרת עילית לבין יועץ ראש העיר מהווה הפרה של הוראות הדין מאחר וההסכם בין העירייה לבין היועץ הנו בניגוד לחוזרי מנכ"ל משרד הפנים. זאת מאחר ומשרות האמון המוקצות לעירייה כבר מאוישות על ידי מנהלת לשכת ראש העיר ועוזר ראש העיר. על כן, חל איסור על העסקה נוספת של משרת אמון כיועץ לראש העיר. משמעות הדברים היא כי כאשר עיריית נצרת עילית מתכוונת להתקשר עם גורם חיצוני להענקת שירותי יעוץ, מחובתה לפרסם מכרז פומבי על מנת לשמור על שוויון, שקיפות וכללי מנהל תקין.
התנועה לאיכות השלטון מדגישה בעתירה כי אין מקום "לעיגול פינות" בעניין התקשרויות ללא מכרז. אין מקום להקל ראש בתופעה הרסנית זו, המזעזעת את עמודי התווך של השירות הציבורי. התמונה העולה מהתנהלות העירייה וראש העיר ההינה מנומרת בפגמים וכשלים, עד כדי שעלה שטח הפגמים על שטחם של "האזורים התקינים". התנועה לאיכות השלטון מציינת עוד כי אין מדובר בפגמים מנהליים טכניים הנובעים מהעדר ידיעה או מחוסר תום לב, אלא מדובר בפגמים מהותיים המשקפים התנהלות ציבורית בניגוד לכללי המנהל התקין, באופן מובהק וקיצוני. תוצאות התנהלות קלוקלת זו הנה פגיעה חמורה באמון האזרחים, ובשמו של השלטון המקומי בכל הקשור לניהול ענייניו בשוויון, בהגינות, ללא משוא פנים, וללא חשש להעדפות קבוצות מסוימות.
נוכח התנהלות זו, בה עיריית נצרת עילית נמנעת במופגן מהליכה בתלם המשפטי ובוחרת להנציח את התנהלותה הבלתי חוקית, תוך פגיעה בתכליות דיני המכרזים בדבר שוויון, יעילות, הוגנות ומנהל תקין, מבקשת התנועה מבית המשפט להורות על הקפאת כל מהלך לקראת התקשרות בין עיריית נצרת עילית לבין יועץ ראש העיר.