איכות השלטון בפנייה לשר האוצר: יש להקל על הגזירות הכלכליות ולהפחית את שיעור המע"מ

איכות השלטון בפנייה לשר האוצר: יש להקל על הגזירות הכלכליות ולהפחית את שיעור המע"מ

מנכ"ל התנועה לאיכות השלטון, מר אלי סולם, פנה לשר האוצר יאיר לפיד לבחון את הפחתת שיעור המע"מ שהעלתו פגעה בעיקר בשכבות החלשות
בעקבות פרסום משרד האוצר כי הגרעון הממשלתי השנתי נמוך משמעותית מהתחזיות, פנה מנכ"ל התנועה לאיכות השלטון, מר אלי סולם לשר האוצר יאיר לפיד
לפי פרסומי משרד האוצר, עומד הגרעון על כ- 33.2 מיליארד ₪, לעומת יעד גרעון של 45.65 מליון ₪ אשר היה חזוי בתחילה. סולם, הדגיש בפנייה הדגיש מנכ"ל התנועה לאיכות השלטון, כי לאור אותן תחזיות, אשר פורסמו בסמוך לאחר מינוי לתפקיד השר, נכנסו לתקפן בשנת 2013 מספר גזירות כלכליות אשר נועדו לסייע בהתמודדות עם אותו גרעון בלתי צפוי. כך, בין היתר, אושרה בחודש מאי האחרון העלאת שיעור המע"מ באחוז אחד מ-17% ל-18%.
ואולם, ולאור התבדות התחזיות המוקדמות והתגשמו תחזיות הגרעון המקוריות, מדגיש מנכ"ל התנועה לאיכות השלטון בפני שר האוצר, כי יש לבחון פעם נוספת את נחיצותן של ההכבדות הכלכליות השונות אשר הושתו על הציבור במהלך השנה האחרונה, ולערוך את השינויים המתאימים במידת הצורך.
על כן, מבקשת התנועה לאיכות השלטון משר האוצרף לבחון את הפחתת שיעור המע"מ, שהינו מס בשיעור אחיד, אשר העלתו פגעה בעיקר בשכבות החלשות, בחזרה לשיעור של כ-17%.