התנועה לאיכות השלטון: "נוהל אדמו"ר בשדה התעופה הוא פגיעה בוטה בשוויון"

התנועה לאיכות השלטון: "נוהל אדמו"ר בשדה התעופה הוא פגיעה בוטה בשוויון"

התנועה לאיכות השלטון פנתה לשר התחבורה ומנהל רשות שדות התעופה בדרישה לקבלת הסברים הנוגעים לנוהל אדמו"ר בנתב"ג, המאפשר ל-45 רבנים להגיע עם כלי הרכב הפרטי שלהם עד לכבש המטוס, כאשר הבדיקות נעשות ברכב
התנועה לאיכות השלטון פנתה לשר התחבורה, ישראל כץ, ולמנהל רשות שדות התעופה, יעקב גנות, בדרישה לקבלת הסברים לנוהל אדמו"ר,ף בעקבות חשיפה העיתון TheMarker כי ישנו נוהל המאפשר ל-45 רבנים להגיע עם כלי הרכב הפרטי שלהם עד לכבש המטוס ולעבור בדיקות ביטחון ומכס ברכבם.
התנועה לאיכות השלטון מבקשת בפנייתה לשר ולרשות שדות התעופה, מידע מי אישר את קיום הנוהל, מי בעל הסמכות לקבוע נהלים לאנשים מיוחסים והאם קיימים נהלים לקבוצות או אוכלוסיות אחרות המזכים אותם ביחס שונה מזה שלו זוכים הנוסעים מן המניין: "היחס המיוחד שלו זכו האדמו"רים מהווה פגיעה בוטה בשוויון וספק אם ניתן בסמכות. הן עקרון השוויון והן הצורך בשמירה על תקינות ציבורית ואמון הציבור מחייבים הימנעות ממצב בו זוכים מעטים ליחס מיוחד… המתבונן בתמונה זו אינו יכול לסבור, או לפחות לחשוד, כי דבק רבב וחשד בפעילות האחראים ברשות שדות התעופה, אשר בחרו להטיב עם האדמו"רים".
לפי הפרסום של הכתב שוקי שדה מTheMarker עולה כי הרשימה מורכבת רובה ככולה מאדמו"רים חרדים, רבל יש בה גם רבנים-מקובלים, בהם גם הרב פינטו, שלא הוצא מהרשימה אף שנהפך לחשוד בפלילים באוקטובר 2012. בנוסף, גם הרב איפרגן עליו דווח כי נחת בנתב"גונסע ישר עם רכבו לביתו מבלי לעבור בדיקה.