על מי יש להטיל תקופת צינון ארוכה יותר בשירות הציבורי

על מי יש להטיל תקופת צינון ארוכה יותר בשירות הציבורי

התנועה לאיכות השלטון פנתה לראש הממשלה וליו"ר ועדת העבודה בקריאה לבחון על אילו תפקידים בכירים בשירות הציבורי ראוי כי תוטל תקופת צינון ארוכה יותר מן התקופה הקבועה כיום בחוק שירות הציבור העומדת על שנה אחת.

התנועה לאיכות השלטון פנתה לראש הממשלה, חה"כ בנימין נתניהו וליו"ר ועדת העבודה, הרווחה והבריאות, חה"כ חיים בץ בקריאה לבחון על אילו תפקידים בשירות הציבורי ראוי להטיל תקופת צינון ארוכה יותר משנה. פניית התנועה לאיכות השלטון באה בעקבות מינויָה של גב' רונית קן, הממונה על הגבלים עסקיים לשעבר, לתפקיד דירקטורית בחברת "רציו".

עמדת התנועה לאיכות השלטון, כפי שהוצגה בפני ראש הממשלה ויו"ר ועדת העבודה היא כי מינוי זה צורם לעין הציבורית, שכן אדם שהחזיק בתפקיד מפתח רב סמכויות ועתיר השפעה ארוכת טווח על כלל אזרחי ותושבי המדינה, "חוצה את הקווים" וממונה לתפקיד רם דרג בחברה פרטית, שעד לאחרונה עניינה היה מונח על שולחנו והיה כפוף לשיקול דעתה הרחב.

התנועה לאיכות השלטון סבורה כי קיימת שורה של תפקידים בכירים בשירות הציבורי, ובהם הממונה על הגבלים עסקיים, אשר ממונים על ידי הממשלה ושראוי כי היא תפעיל את סמכותה כאמור להארכת תקופת הצינון של אלו המחזיקים בהם.

עמדת התנועה לאיכות השלטון, כפי שהוצגה בפני ראש הממשלה היא כי הארכת תקופת הצינון הינה מחויבת המציאות במשק הנוכחי. ברי ונהיר כי חוק הצינון נוגע בליבה של בעיה שהייתה קיימת עם חקיקתו וכי תכליתו של החוק חשובה ביותר. אולם, אין די בתקופה הבסיסית הקבועה בחוק, שכן הבעיה המוזכרת לעיל רק הולכת ומחמירה עם השינויים הרבים, אשר חלו במשק מאז חוקק החוק.

נוכח התכלית החשובה של חוק הצינון, נוכח השינויים במשק במדינת ישראל ולאור הסוגיה הפרטנית שעומדת על סדר היום הציבורי בימים אלו, התנועה לאיכות השלטון מבקשת מראש הממשלה ומיו"ר ועדת העבודה להפעיל את סמכותם ולבחון הטלת תקופות צינון ארוכות יותר משנה על בעלי תפקידים בכירים בשירות הציבורי, הממונים על ידי הממשלה.