בעקבות החלטת בג"ץ בעניין גיוס בחורי ישיבות איכות השלטון: על הממשלה להפסיק את הפרת החוק

בעקבות החלטת בג"ץ בעניין גיוס בחורי ישיבות איכות השלטון: על הממשלה להפסיק את הפרת החוק

בהחלטה שהוציא היום, מתייחס בית המשפט להחלטתו של שר הבטחון, אשר דחה בחודשים האחרונים מספר פעמים, בכל פעם בכמה חודשים, את גיוסם של בני הישיבות ואומר כ "שאלת הסמכות לגביהן (ההחלטות של שר הביטחון) מוטלת בספק".
התנועה לאיכות השלטון דורשת ממשלת ישראל להפסיק את הפרת החוק המתמשכת ואת ההתעלמות המוחלטת של בג"צ בעניין רובינשטיין משנת 1998, אשר הביאו אותנו למצב האבסורדי הנוכחי, ולגייס לאלתר את אוכלוסיית בני הישיבות כמתחייב בחוק היחיד החל כיום- הוא חוק שירות הביטחון.

בית המשפט קובע, באמירה חסרת תקדים, ולאחר שחלפו שנתיים ימים מאז הפסיקה אשר שמה קץ לחוק טל, לאחר שחוות דעת של היועמ"ש קבעה כי המדינה למעשה מבצעת הפרה קשה ומתמשכת של החוק, כי אם לא תקבע חקיקה חדשה עד לסוף חודש מרץ- ישקול בית המשפט לקיים את המתחייב מכך.

בית המשפט העליון, הוציא היום צו ביניים האוסר העברת כספים לצורך תמיכה במוסדות תורניים המתייחסת לתלמידי המוסדות ילידי שנתונים 1994 1995 וחציו הראשון של שנתון 96 אשר טרם גוייסו למרות הוראות החוק (צו הביניים מתייחס לעתירת חדו"ש שהדיון בעתירתה אוחד עם עתירת התנועה לאיכות השלטון ).

התנועה לאיכות השלטון הגישה עתירתה לפני כשנה וחצי מנהלת מאבק ארוך בעניין הפרת חוק שירות בטחון, קוראת לממשלת ישראל להפסיק את הפרת החוק המתמשכת ואת ההתעלמות מהחלטת בג"צ בעניין רובינשטיין משנת 1998, אשר הביאו אותנו למצב האבסורדי הנוכחי, ולגייס לאלתר את אוכלוסיית בני הישיבות כמתחייב בחוק היחיד החל כיום- הוא חוק שירות הביטחון.