בעקבות פניית התנועה לאיכות השלטון: הוועדה לבחינת השעיית ראשי ערים תתכנס בעניינו של לחיאני

בעקבות פניית התנועה לאיכות השלטון: הוועדה לבחינת השעיית ראשי ערים תתכנס בעניינו של לחיאני

בעקבות פניית התנועה לאיכות השלטון ליו"ר הוועדה לבחינת ראשי רשויות מקומיות, בבקשה לקבל החלטה בעניינו של מר לחיאני בהקדם האפשרי, ועוד טרם המועד האחרון הקבוע בחוק,
תתכנס באופן מיידי הוועדה לבחינת המשך תפקידו של שלמה לחיאני
התנועה לאיכות השלטון קראה ליו"ר הוועדה ולחברי הוועדה לבחינת ראשי רשויות, לקבל החלטה בעניינו של מר לחיאני מוקדם ככל הניתן, נוכח הצלחתו של מר לחיאני להרכיב את הקואליציה במועצת העירייה, לחזק את מעמדו כראש העירייה וכן לאור הצהרותיו כי "…כל עוד זה תלוי בי – אני ממשיך להיות ראש עיר."
התנועה לאיכות השלטון הדגישה בפני חברי הוועדה כי עם כל יום שעובר מבלי שתוגש בקשה זו, הפגיעה באמון הציבור במערכות השלטון בכלל ובתקינות השלטון המקומי בפרט הופכת חמורה וקיצונית יותר ויותר, כך שיש לפעול לקיצור התקופה שבין הגשת כתב האישום לבין החלטת הוועדה בדבר ההשעיה.
לחיאני מואשם בעבירות של שוחד ומרמה והפרת אמונים, והושעה מתפקידו על ידי בג"ץ יומיים לפני הבחירות. בעקבות הודעתו של ראש עיריית רמת השרון, יצחק רוכברגר, בנובמבר האחרון כי ישעה את עצמו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו, אמר היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, כי ראוי שגם שלומי לחיאני וגם שמעון גפסו ישעו עצמם. עוד נכתב בתגובתו של וינשטיין כי "אם לא ישעו עצמם מרצונם, מועצות העירייה תתכנסנה על מנת לדון בהמשך כהונתם". תגובתו של וינשטיין באה על רקע עתירת התנועה לאיכות השלטון, אשר ביקשה להדיח את ראשי הערים לחיאני, רוכברגר וגפסו.
ויינשטיין הוסיף כי החלטת מועצת העיר בת ים שלא להדיח את לחיאני למרות כתב האישום החמור שהוגש נגדו, "חורגת באופן ניכר ממתחם הסביבות ומהעקרונות שנקבעו בהכרעות משפטיות קודמות בענייני הדחת ראשי עיריות". היועץ המשפטי קבע כי התנהגותו של לחיאני לפי כתב האישום "אינה הולמת ראש רשות ועל כן אין הוא ראוי לכהונתו".