איכות השלטון לוועדת השרים לענייני חקיקה: יש לתמוך בהצעת החוק לשקיפות הצבעות וועדת שרים לענייני חקיקה

איכות השלטון לוועדת השרים לענייני חקיקה: יש לתמוך בהצעת החוק לשקיפות הצבעות וועדת שרים לענייני חקיקה

התנועה לאיכות השלטון, יחד עם הארגונים שתיל ושקיפות בינ"ל ישראל, פנו לחברי וועדת השרים לענייני חקיקה בבקשה שיתמכו בהצעת החוק של חה"כ ניצן הורוביץ להפיכת וועדת השרים לענייני חקיקה לשקופה
התנועה לאיכות השלטון, יחד עם ארגונים חברתיים נוספים פנתה לשרים החברים בועדת השרים לענייני חקיקה לאחר שבשבועות האחרונים חזרה ופנתה התנועה לאיכות השלטון לחברי הוועדה בבקשה לפרסם את הצבעותיהם בכל הצעת חוק העומדת לדיון בפני הוועדה. זאת, בשל המשקל הדרמטי שיש להצבעות אלה על המשך הליך החקיקה של הצעות חוק.
לעמדת התנועה לאיכות השלטון, על אף תפקידה המכריע של ועדת השרים לענייני חקיקה, ענייניה נערכים במחשכים, ללא פרוטוקול ואף בלי שהציבור יודע מי מבין חבריו תמך בהצעה זו או אחרת.
התנועה לאיכות השלטון מדגישה בפנייה, כי המשך פעולה מחשכים משמעה כניעה ללחצים אפלים, שאיש לא מודע להם. פרסום הצבעות וחשיפת עמדות אישיות של השרים הם אלה אשר יצמצמו את היכולת להשפיע השפעה זרה ופסולה על השרים.
עוד מוסיפה התנועה לאיכות השלטון, כי אם סבור מי מחברי ועדת השרים כי שקיפות החלטותיהם של נבחרי ציבור הנוגעות להצעות חוק המבקשות להשפיע על חיי הציבור שבחר בהם – הינן בגדר 'פופוליזם', הרי שראוי שידע כי עדיף לנו "פופוליזם" שכזה, על פני פעילות ציבורית הנעשית הרחק מעינו של הציבור, פעילות פוליטית שאינה מגיעה לידיעתו, ולחצים שהציבור אינו מודע להם כלל.
התנועה לאיכות השלטון שבה ומזכירה כי אין עסקינן בסודות מדינה ובוודאי שלא במידע, אשר עלול לסכן את בטחון אזרחי המדינה – כל שמדובר כאן הוא בעמדה אישית של כל אחד מחברי הוועדה, אשר אלו מחויבים לחשוף בפני ציבור בוחריהם וכך מצופה מהם.
הארגונים סבורים כי לא ניתן להצדיק, במדינה דמוקרטית, הימנעות מפרסום הצבעות מקבלי ההחלטות לציבור הרחב.
עוד מציינים הארגונים כי השארת דיוני וועדת השרים לענייני חקיקה והצבעות החברים בה בגדר סוד כמוס, משמעותם פגיעה קשה בשקיפות תהליך הדמוקרטי, המאפשרת לשרים החברים בוועדה להתנער בקלות מהבטחותיהם לציבור, מבלי שלאיש תהיה יכולת לדעת זאת ובאופן שיפעיל משמעת קואליציונית שיחייב את חברי הממשלה כולה.