התנועה לאיכות השלטון: חשש להתנהלות בלתי חוקית בעיריית גבעתיים

התנועה לאיכות השלטון: חשש להתנהלות בלתי חוקית בעיריית גבעתיים

התנועה לאיכות השלטון פנתה לראש עיריית גבעתיים ולמשרד הפנים בטענה כי עולה חשש להתנהלות בלתי חוקית בעירייה הנוגעת למינוי דוד קיגלר למ"מ מנהל תיאטרון גבעתיים וההתקשרות עם גב' עדי שגיא כיועצת התקשורתית של העירייה

ממידע שהגיע לידי התנועה וחלקו נחשף בעיתון "ידיעות אחרונות" (כתבתו של גיא ליברמן) עולה כי ישנו חשש להתנהלות בלתי חוקית בעיריית גבעתיים. לפי המידע שהגיע עולה כי עיריית גבעתיים פעלה למינויו של מר דוד קיגלר לתפקיד של מ"מ מנהל תיאטרון גבעתיים, ללא מכרז והליך תחרותי כדין וללא כל ניסיון ניהולי בתחום.
כמו כן, עולה כי אין בכוונת העירייה לפרסם מכרז לתפקיד של מנהל התיאטרון, וכי בכוונתה לפעול להפיכת מינוי ממלא המקום למינוי של מנהל בפועל לתקופה ממושכת, או שמא בניסיון לאפשר לקיגלר לצבור ניסיון ניהולי רלוונטי ובבוא העת לפרסם מכרז לתפקיד מנהל התיאטרון, כך שיעמוד בתנאי הסף.
כל אלה מקבלים משנה חשד מחד, ומחייבים משנה זהירות מאידך, נוכח העובדה כי מר קיגלר היה חלק מרשימתו של ראש העירייה המכהן כיום ערב הבחירות המוניציפאליות (מקום שביעי ברשימת ראש העירייה). והרי לנו תצרף מדאיג של תהיות, נסיבות ומהלכים המעלה חשש כי דבק רבב בפעילותה של העירייה בהקשר דנא.
התנועה לאיכות השלטון מדגישה בפני ראש עיריית גבעתיים ומשרד הפנים כי מינויו של מ"מ ללא מכרז הינו חוקי מחד, אולם הוא קצוב בהתאם לחוזר מנכ"ל משרד הפנים לתקופה של שלושה חודשים, ובהתאם לנסיבות החריגות המתוארות שם, ולאחר שורה של אישורים הנדרשים על פי המתווה הקבוע בנוהל.
זאת ועוד, לפי המידע שנתקבל במשרדי התנועה לאיכות השלטון, העירייה התקשרה גם עם גב' עדי שגיא בחוזה למתן שירותי ייעוץ תקשורתי ו/או מינתה אותה לעובדת העירייה בתפקיד דוברת העירייה, כל זאת ללא פרסום מכרז כפי שמתחייב על פי דין. כמו כן, בחוזר מנכ"ל מובהר כי אין להעסיק יועצים לצורכי יחסי ציבור ודוברות, תפקיד אשר יש למלאו באמצעות עובד.

התנועה לאיכות השלטון דורשת מעיריית גבעתיים כי ככל שלא פורסמו מכרזים או הפעולות נעשו שלא לפי הנוהל, יבוטלו ההתקשרויות עם גב' שגיא מיידית וללא דיחוי, אחרת יתכן כי הנסיבות מעלות עילה לחיוב אישי של המעורבים בהתאם לנהלי משרד הפנים.