התנועה לאיכות השלטון של "שיבא טורס": "פרשה חמורה ביותר. אמון הציבור רוסק"

התנועה לאיכות השלטון של "שיבא טורס": "פרשה חמורה ביותר. אמון הציבור רוסק"

בעקבות חשיפת "גלובס" כי הנהלת תל השומר החלה להקים מנחת מסוקים פרטיים מבלי ליידע את משרד הבריאות, פנתה התנועה לאיכות השלטון להנהלת בית החולים שיבא לקבלת הבהרות
"גלובס", באמצעות הכתב שי ניב, פרסם כי הנהלת תל השומר, בראשות פרופ' זאב רוטשטיין, החלה להקים מנחת מסוקים פרטיים מבלי ליידע כנדרש את רשות שדות התעופה האזרחית ובשעה שלמשרד הבריאות, הבעלים של בית החולים ושל הקרקע, אין מושג מהמתרחש. עוד לפני בניית המתחם, בסמוך למנחת הקיים, הוצב האנגר, אשר לדברי רשות שדות התעופה האזרחית פוגע במרחב האווירי של מסוקים האמורים לפנות נפגעים למקום. עוד נחשף, כי תל השומר יזם שיתוף פעולה עם חברת תעופה פרטית.
בדיקת גלובס העלתה עוד שהמסוק שחונה דרך קבע בהאנגר הסגור שהוצב במקום שייך לחברת אדלטק ולבעליה המחזיקים בין היתר בתחנת הכוח הפרטית דוראד. ההתקשרות בין שיבא לחברה לחניית המסוק נעשתה ללא שפורסם קודם מכרז ציבורי.
"אם אכן נכרתו ההתקשרויות האמורות עם גורמים פרטיים ללא מכרז, הרי שמדובר בהפרה קשה של חובת המכרזים ופגיעה בשוויון בכל הנוגע לשימוש בכספי הציבור שעליהם אמון ביה"ח הממשלתי" נכתב בפניית התנועה לאיכות השלטון, "פעולות אלו מרסקות עד דק את אמונו של הציבור במערכת הבריאות הציבורית, ששמה מעטר, חדשות לבקרים, את כותרות העיתונים הכלכליים המדווחים על מצבה הכלכלי. ואחת היא, כאשר קורה הציבור על דיווחים מעין זה, הנוגעים לפיזור כספה של המערכת במיזמים פרטיים, ללא מכרז, וללא פיקוח משרד הבריאות".
בתנועה לאיכות השלטון מדגישים כי "בכל יום שבו מתקדמת בנייתו של המתחם, גובר החשש בפני עמידה מול מעשה עשוי, שלא תיוותר ברירה אלא להכשירו בדיעבד, ובכך לעשות צחוק מסדרי המנהל התקין, ומהנורמות השלטוניות הראויות".