לקראת דיון במליאת הכנסת בעניין הצעת חוק שקיפות וועדת השרים לענייני חקיקה

לקראת דיון במליאת הכנסת בעניין הצעת חוק שקיפות וועדת השרים לענייני חקיקה

התנועה לאיכות השלטון בפנייה לשר האוצר:
נראה כי מקומה של השקיפות אינה מקום של כבוד בין שיקוליך

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (יום ג') לשר האוצר בתגובה לעמדות אשר הופיעו בשם "יש עתיד" כנגד פרסום הצבעות השרים החברים בוועדת השרים לענייני חקיקה

לקראת הדיון במליאת הכנסת בעניין הצעת החוק של ח"כ הורוביץ בעניין שקיפות וועדת השרים לענייני חקיקיה, פנתה היום (יום ג') התנועה לאיכות השלטון לשר האוצר יאיר לפיד. פניית התנועה לאיכות השלטון לשר מגיעה לאחר תגובותיו ברשת ובכלי תקשורת שונים, הנוגעות לפרסום הצבעות השרים החברים בוועדת השרים לענייני חקיקה וחשיפת הצהרות הון של נבחרי ציבור.
התנועה לאיכות השלטון מציינת בפני שר האוצר כי פוליטיקה חדשה ונקייה מתחילה ממקום שקוף, שאין לו מה להסתיר, וכי רק מקום בו נבחרי הציבור פועלים בשקיפות מלאה יכול להצמיח שלטון חף מלחצים פסולים, משוא פנים וניגודי אינטרסים. שקיפות היא אחד הנושאים החשובים והמהותיים בתפקודו של שלטון תקין בכלל ושל נבחר ציבור בפרט, בוודאי בכל הנוגע להתנהלותו מול בוחריו ומול כלל הציבור באופן שקוף ומכבד. דווקא בעידן הנוכחי בו הכל זמין, הכל מפורסם ונגיש התבצרות בעמדה לפיה שקיפות תוביל לתוצאות פסולות הינה תמוהה, בוודאי ממי שיודע לעשת שימוש כה יעיל ביתרונות עידן זה.
ביחס לטענה שנשמעה כי יש בחשיפת הוועדה ובשקיפותה כדי לעודד פופוליזם, התנועה לאיכות השלטון מבהירה בפני השר כי המשך פעולה במחשכים משמעה כניעה ללחצים אפלים, שאיש לא מודע להם: "פרסום הצבעות וחשיפת עמדות אישיות שלך ושל יתר השרים הם אלה אשר יצמצמו את היכולת להשפיע השפעה זרה ופסולה על השרים. לך ולחברי סיעתך יש הזדמנות להראות כי אין לכם מה להסתיר וכי אתם נאמנים להצהרותיכם טרם הבחירות, אם תתמכו בהצעת החוק של חבר הכנסת הורביץ אשר עולה מחר, על אף התנגדות ועדת השרים לענייני חקיקה, במליאה."