איכות השלטון לנאמני המרכז הרפואי הדסה: עצרו את תשלום הפנסיה החודשית של פרופ' מור יוסף עד לסיום בדיקת ההטבות הכספיות שקיבל

איכות השלטון לנאמני המרכז הרפואי הדסה: עצרו את תשלום הפנסיה החודשית של פרופ' מור יוסף עד לסיום בדיקת ההטבות הכספיות שקיבל

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (יום ד') לנאמני המרכז הרפואי הדסה בקריאה לבחון האם הסדר הפרישה והמענקים שהוענקו לפרופ' מור יוסף הנם חוקיים, סבירים ועומדים בתקנת הציבור: "יש לבחון את האפשרות להשבתם והפסקת תשלומי הפנסיה החודשית"

נוכח פרסומים מהם עולה כי בתקופת כהונתו של פרופ' שלמה מור יוסף כמנכ"ל הדסה, נצבר גירעון עצום שעמד על כ-850 מיליון ש"ח, שהביא לכאורה בסופו של דבר להגשת הבקשה להקפאת הליכים וכי בשנות כהונתו האחרונות של פרופ' מור-יוסף, סבל המרכז הרפואי הדסה מהפסדים בגבוה של מאות מיליוני שקלים מדי שנה, פנתה היום (יום ד') התנועה לאיכות השלטון לנאמני המרכז הרפואי הדסה, עו"ד ליפא מאיר ועו"ד אשר אקסלרוד.

התנועה לאיכות השלטון מדגישה בפני הנאמנים כי על פניו עולה חשש, לכאורה, שמדובר בניהול כושל של גוף כה משמעותי לתחום הבריאות במדינת ישראל. למרות נתונים אלו, חרף ובאופן תמוה ביותר, בדיוק באותן שנים החליט המרכז הרפואי להעניק למור-יוסף מענקים בגובה של קרוב לשני מיליון ש"ח וכן עם סיום כהונתו הגיע המרכז הרפואי עימו להסדר פרישה, לפיו זכאי מור-יוסף לפנסיה חודשית של כ-75 אלף ש"ח עד הגיעו לגיל פרישה, קרי עד לשנת 2019. כלל ההטבות האמורות עולות כמעט כדי 12 מיליון ש"ח.

התנועה לאיכות השלטון סבורה כי נתונים אלו מחייבים את עורכי הדין מאיר ואקסלרוד, כנאמנים של גוף דו מהותי וכמי שמחזיקים בגישה חופשית לכלל המידע הרלוונטי, לבחון בחינה מדוקדקת, האם הסדר הפרישה והמענקים שהוענקו לפרופ' מור-יוסף הינם חוקיים, סבירים ועומדים בתקנת הציבור, ובמידת הצורך – לבחון את אפשרות השבת המענקים והפסקת תשלומי הפנסיה החודשית. בין היתר, ראוי לבחון מהם הנתונים והדו"חות הכספיים שהונחו על שולחנה של הנהלת המרכז הרפואי הדסה, ואת התאמתם לכושרו הכלכלי של המרכז הרפואי.

עו"ד דניאל דושניצקי, התנועה לאיכות השלטון: "נוכח העובדה כי המדובר בגוף הזוכה לתקציב באופן ישיר ועקיף מקופת המדינה ולאור העובדה כי ככל הנראה ציבור משלמי המיסים יישא באופן זה או אחר בעלות הבראתו של המרכז הרפואי, ראוי כי עד סיום הבחינה האמורה ועד שתתקבל החלטה מושכלת בנושא, ייעצר תשלום הפנסיה החודשית לפרופ' מור-יוסף."