איכות השלטון: יש להקים ועדת בדיקה ממשלתית בעניין טיפול המשטרה בבעיית הפשיעה המאורגן

איכות השלטון: יש להקים ועדת בדיקה ממשלתית בעניין טיפול המשטרה בבעיית הפשיעה המאורגן

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (יום א') לראש הממשלה, שרת המשפטים ושר הפנים בקריאה להפעיל סמכותם ולהורות על הקמת ועדת בדיקה בין משרדית שתבחן את מערכת אכיפת החוק בכל הקשור לבעיית הפשע המאורגן.

בעת האחרונה נשמעים חדשות לבקרים דיווחים על חיסולי עבריינים המשתייכים לארגוני פשע מאורגן. חיסולים אלה מתרחשים ברחובות, ולא פעם נפגעו במהלכם אזרחים חפים מפשע. מקרים אלו הרחיבו את ההידרדרות בתחושת הביטחון האישי ותחושת חוסר האונים שמלווה את אזרחי ישראל, בחשש שמא ייקלעו בעל כורחם לזירת חיסול. יתר על כן, לשגשוג הפשע המאורגן נזקים משמעותיים, לא רק ביטחוניים אלא גם כלכליים וערכיים.

נראה כי הפעולות הננקטות על ידי גורמי אכיפת החוק אינן נושאות פרי באופן מספק עד כה, וגילויי הפשיעה המאורגנת הולכים וגואים ברחובות. אנו סבורים כי נדרשת פעולה מערכתית משמעותית יותר בכדי להילחם בארגוני הפשע המאורגן ובתופעת הפשיעה הגואה בארץ.

על כן, קוראת התנועה לאיכות השלטון, באמצעות מנכ"ל התנועה, מר אלי סולם לראש הממשלה, מר בנימין נתניהו, שרת המשפטים, ציפי לבני והשר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ, להפעיל את סמכותכם לפי "חוק הממשלה" ולהורות על הקמת ועדת בדיקה בין משרדית שתבחן את סדר העדיפויות, דרכי הפעולה וחלוקת המשאבים בפעילות מערכת אכיפת החוק בנושא.