התנועה לאיכות השלטון לעיריית קרית מלאכי: יש להשעות את מהנדס העירייה וסגנו לאלתר

התנועה לאיכות השלטון לעיריית קרית מלאכי: יש להשעות את מהנדס העירייה וסגנו לאלתר

התנועה לאיכות השלטון פנתה לראש עיריית קריית מלאכי ולמשרד הפנים בקריאה להשעות את מהנדס העירייה וסגנו לאלתר או לכל הפחות להורות על קיומה של ישיבה שלא מן המנין, בה תדון מועצת העירייה בהשעייתם.

לאחרונה הוגש כתב אישום כנגד מהנדס עיריית קרית מלאכי, מר יצחק נבט וסגנו יורי רחמן, בגין עבירות שביצעו הם לכאורה במסגרת תפקידם כעובדי העירייה. כתב האישום מייחס למהנדס וסגנו עבירה של מתן היתר או אישור שלא כדין, והם מואשמים שהעניקו לכאורה 4 היתרי בניה בניגוד לדין ובניגוד לתוכנית החלה על מקרקעין אלו.
למרות האמור, ממשיכים המהנדס וסגנו לכהן בתפקידם, וזאת – למיטב ידיעת התנועה – על דעתו הנחרצת של ראש העירייה מר זוהר, שמסרב לכאורה אף לקיים דיון במועצת העירייה בנושא. ראוי להבהיר כי מעבר לכשל החוקי והמוסרי שנפל לכאורה בהתנהלותם, נדמה כי יש טעם לפגם ממשי בעובדה כי נותרים הם בתפקידם.
התנועה לאיכות השלטון מדגישה בפני ראש העירייה ומשרד הפנים, כי מהנדס העירייה ממשיך להחזיק בסמכויות ניהוליות באגף ההנדסה בעירייה, וכך הגענו למצב האבסורדי בו שניים מעדי התביעה של הפרקליטות, שעתידים להעיד לכאורה כנגדו, כפופים לו ניהולית ומקצועית. היוותרותו בתפקיד עלולה להשפיע על עדי התביעה בעת עדותם, בין אם במישרין ובין אם בעקיפין, ובכך יימנע מיצוי הדין וקיומו של משפט צדק בעניינו.
כמו כן, הפרויקט העומד במרכזו של כתב האישום עודנו תחת אחריותם של המהנדס וסגנו, והיות ויש להם גישה חופשית ומלאה למסמכים הרלוונטיים, עולה החשש הממשי לאפשרות של שיבוש הליכי משפט. בנוסף, פרויקטים נוספים של חברת הבנייה המואשמת יחד עימם בכתב האישום, באם קיימים אלו, הינם תחת סמכותם, והדבר עלול לעלות כדי ניגוד עניינים, שמקים חשש לפגיעה באינטרס הציבורי עליו הם אמונים.
עמדת התנועה לאיכות השלטון, כפי שהוצגה בפני ראש העירייה ומשרד הפנים היא כי נדמה שבמצב עניינים זה, מן הראוי כי המהנדס וסגנו יושעו לאלתר, עד לסיומם של ההליכים המשפטיים התלויים ועומדים כנגדם, וזאת נוכח הפגיעה החמורה באמון הציבור ברשויות המקומיות בכלל ובעיריית קרית מלאכי בפרט.
לא זו אף זו, יש בהימנעותו של ראש העירייה מקיום של דיון לגופו של עניין במליאת מועצת העירייה כדי להביע תמיכה, או לכל הפחות העדר-הסתייגות, ממעשיהם לכאורה של המהנדס וסגנו.