מינוי יו"ר לוועדת החוץ והביטחון של הכנסת

מינוי יו"ר לוועדת החוץ והביטחון של הכנסת

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (יום ג') לראש הממשלה, יו"ר הכנסת ויו"ר ועדת הכנסת בבקשה לפעול בהקדם, ובתוך ימים ספורים כדי למנות יו"ר קבוע לוועדת החוץ והביטחון של הכנסת
רקע
מזה למעלה מחודשיים ימים, מעת עזב את התפקיד שר החוץ אביגדור ליברמן, שוועדת החוץ והביטחון של הכנסת מכהנת ללא יושב ראש קבוע. לאחרונה התבשרנו כי וועדת הכנסת דנה בהצעה לתיקון תקנון הכנסת בנושא: "סמכויות יושב-ראש הכנסת לעניין ועדה שאין לה יושב-ראש". זאת ועוד, בתשובתו של חבר הכנסת הנגבי לתנועה לאיכות השלטון, כי בעקבות הצעת תיקון לתקנון הכנסת אשר יזם יו"ר הכנסת ח"כ אדלשטיין, התאפשר כינוסה של ועדת חוץ ובטחון ללא יו"ר קבוע.

אין לנו אלא להביע צער ודאגה נוכח הפגיעה המתמשכת בעבודתה של וועדה מרכזית, אשר לא ניתן להפריז בחשיבותה, וזאת עקב שיקולים קואליציוניים ציניים הזרים לעבודת הוועדה ובעקבות מה שמסתמן, לכאורה, כלא פחות מ"תחרות כיפופי ידיים פוליטית".

עו"ד תומר נאור, התנועה לאיכות השלטון: "ישנה חשיבות עליונה לתפקוד תקין ויעיל של וועדת החוץ והבטחון, הן בבחינת ביצוע עבודתה של הכנסת כמפקחת על פעילות הממשלה, והן בבחינה שמירת מעמדה של הכנסת כרשות חזקה ומתפקדת במארג הרשויות במדינת ישראל. נדמה כי המצב, אשר נוצר בשטח, מוביל להחלשות מנגנון הפיקוח של הרשות המחוקקת, ולמצב בו הרשות המבצעת פועלת ללא מערכת מתפקדת של איזונים ובלמים בתחום החוץ והבטחון."

עמדת התנועה לאיכות השלטון היא כי כל זמן שאין יו"ר קבוע, נצרכים גורמים שונים בכנסת, בהם גם יו"ר הכנסת מר אדלשטיין, לעסוק בחיפוש אחר פתרונות זמניים יצירתיים ומאולתרים אשר יאפשרו את תפקוד הוועדה בהתאם לחוק ולתקנות, וזאת בשעה שקיים פתרון פשוט בנמצא.
יש לזכור את הפגיעה הקשה באמונו של הציבור בכנסת ובנבחריו, אשר מתמהמהים זמן רב כל כך, וזאת על אף חשיבות העניין הנדון.

על כן, מבקשת התנועה לאיכות השלטון פעם נוספת כי יפעלו בהקדם, ובתוך ימים ספורים בכדי לפתור מצב בלתי נסבל, בלתי ראוי, ובלתי מכבד זה, ותביאו למינוי יושב ראש וועדה קבוע לאלתר.