התנועה לאיכות השלטון ליועמ"ש ופרקליט המדינה: יש למצות את הדין עם כל המעורבים בפרשת הרב פינטו

התנועה לאיכות השלטון ליועמ"ש ופרקליט המדינה: יש למצות את הדין עם כל המעורבים בפרשת הרב פינטו

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (יום א') למפכ"ל המשטרה, היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה בקריאה למצות את הדין בפרשת הרב פינטו
התנועה לאיכות השלטון מברכת את הרשויות בהחלטה להגשת כתב אישום חמור כנגד הרב פינטו בגין חשדות למתן שוחד, שיבוש הליכי חקירה, הדחה בחקירה, איומים והלבנת הון. יחד עם זאת, אין בהחלטה זו כדי למצות את הנושא ולהורידו מסדר היום הציבורי. החדשות שהעלו הרב פינטו וחסידיו כנגד ניצב מנשה ארביב, הינן מטרידות ביותר ובעלות השפעה קשה על מעמדה של המשטרה ועל אמון הציבור בה.
מן הפרסומים בכלי התקשורת, לא ברור האם פרשת משנה זו, פינטו – ארביב, נחקרת, אם לאו. פורסם, כי ניצב ארביב טרם נחקר בנושא ולכאורה מתעתד להגיש תלונה כנגד הרב פינטו ואנשים מטעמו.
העובדה, כי ניצב ארביב פרש מן המשטרה בעקבות הפרשה, אין בה כדי להעלים את החשדות שהועלו הן כנגדו והן כנגד הרב פינטו ואנשיו ואין בה כדי לייתר את חקירתן. העננה הכבדה הרובצת על כלל המעורבים, איננה משרתת את טובתם ולא את טובת משטרת ישראל. הדרך היחידה לפזר את עננת החשדות ולהכריע מי ישר ומי פשע, היא בחקירה אינטנסיבית וממצה.
עו"ד צרויה מידד לוזון, היועצת המשפטית של התנועה לאיכות השלטון: "יש חשיבות יתרה למיצוי החקירה והדין עם כלל המעורבים בכדי לשרש תופעות פסולות של קשרי טובות הנאה בין שוטרי משטרת ישראל לגורמים רבי הון והשפעה ובכל למנוע פגיעה במשטרת ישראל, בטוהר תפקודה ובאמון הציבור בה."