פס"ד של בית המשפט המחוזי בנצרת: החלטת עיריית נצרת עילית להתקשר עם יועץ לראש העירייה ללא מכרז אינה חוקית ומכאן, מבוטלת.

פס"ד של בית המשפט המחוזי בנצרת: החלטת עיריית נצרת עילית להתקשר עם יועץ לראש העירייה ללא מכרז אינה חוקית ומכאן, מבוטלת.

בעקבות עתירת התנועה לאיכות השלטון כנגד הסכם ההתקשרות עם יועץ ראש עיריית נצרת עילית קבע בית המשפט המחוזי בנצרת כי ההחלטה על אישור ההתקשרות עם היועץ החיצוני לראש העירייה התקבלה בדרך לא תקינה ואינה יכולה לעמוד על כנה

שופטת בית המשפט המחוזי בנצרת, אסתר הלמן, קיבלה את טענות התנועה וקבעה בפסק הדין כי "החלטת עיריית נצרת עילית לאשר העסקת יועץ חיצוני לראש העירייה ולרשות עצמה, על סמך הצעת מחיר לא מפורטת, שאיננה מבחינה בין סוגי העיסוקים ואיננה מבהירה כראוי את טיב השירות, כל זאת, בניגוד לחוות דעת משפטית של היועצת משפטית של העירייה, ומבלי לקבל חוות דעת משפטית אחרת, איננה יכולה לעמוד על כנה. זאת הואיל והתקבלה בדרך לא תקינה ובשל כך שאין היא מאפשרת בחינת הסוגיות הנוגעות לחוקיות ההתקשרות, בגלל העירוב שבה."

פסק הדין של בית המשפט התקבל לאחר עתירת התנועה לאיכות השלטון בינואר 2014 בעקבות מידע שהגיע אליה ממנו עולה חשש להתנהלות בלתי חוקית בעיריית נצרת עילית בנוגע למינוי יועצים ועוזרים אישיים לראש העיר. כחלק מהמידע שהגיע לידי התנועה לאיכות השלטון, ההסכם הנכרת בין עיריית נצרת עילית לבין יועץ ראש העיר מהווה הפרה של הוראות הדין מאחר וההסכם בין העירייה לבין היועץ הנו בניגוד לחוזרי מנכ"ל משרד הפנים. זאת מאחר ומשרות האמון המוקצות לעירייה כבר מאוישות על ידי מנהלת לשכת ראש העיר ועוזר ראש העיר. על כן, חל איסור על העסקה נוספת של משרת אמון כיועץ לראש העיר. משמעות הדברים היא כי כאשר עיריית נצרת עילית מתכוונת להתקשר עם גורם חיצוני להענקת שירותי יעוץ, מחובתה לפרסם מכרז פומבי על מנת לשמור על שוויון, שקיפות וכללי מנהל תקין.
עו"ד נידאל חאיק, מנהל מחלקת ליטיגציה בתנועה לאיכות השלטון: "אין ספק כי הרוחות בעיריית נצרת עילית סוערות. פסק הדין מהווה הישג חשוב נוסף של התנועה במאבקה להבטיח התנהלות ראויה בעירייה, בהתאם לכללי מנהל תקין".