איכות השלטון ליועמ"ש: חזרתו של ראש עיריית רמת השרון, יצחק רוכברגר, מחייבת דיון בוועדה לבחינת השעיית ראשי עיריות

איכות השלטון ליועמ"ש: חזרתו של ראש עיריית רמת השרון, יצחק רוכברגר, מחייבת דיון בוועדה לבחינת השעיית ראשי עיריות

התנועה לאיכות השלטון פנתה ליועץ המשפטי לממשלה בקריאה להגיש בקשה לוועדה לבחינת ראשי רשויות מקומיות בעניינו של ראש עיריית רמת השרון, יצחק רוכברגר
נוכח הודעתו של ראש עיריית רמת השרון, יצחק רוכברגר לחזור בו מנבצרותו ולשוב לכיסאו כראש העירייה המכהן, פנתה התנועה לאיכות השלטון ליועץ המשפטי לממשלה בקריאה להגיש בקשה בעניינו בהקדם האפשרי כדי שזו תוכל לדון בעניינו.
התנועה לאיכות השלטון מדגישה בפני היועץ המשפטי לממשלה כי התנהלותו זו של מר רוכברגר שמה לקלס את שלטון החוק ואת ועדת ההשעיה ופוגעת פגיעה אנושה באמון הציבור במערכות השלטון בכלל ובתקינות השלטון המקומי בפרט. התנועה לאיכות השלטון עמדה על כך בעבר, שראוי לפעול לקיצור התקופה שבין הגשת כתב האישום לבין הגשת הבקשה לוועדת ההשעיה, וזאת כדי להפחית ככל הניתן את הפגיעה בשלטון החוק ובאמון הציבור כאמור.
רקע
התנועה לאיכות השלטון פנתה בחודש דצמבר 2013 ליועץ המשפטי לממשלה בקריאה להגשת בקשה מוקדם ככל הניתן לוועדה לבחינת השעיית ראשי רשויות מקומיות בעניינם של ראשי עיריות נצרת עילית, בת ים ורמת השרון.
בחודש ינואר 2014 הגיש היועץ המשפטי לממשלה בקשה להשעות את ראש עיריית בת ים, מר לחיאני ובחודש פברואר גם את ראש עיריית נצרית עילית, שמעון גפסו. בעקבות הבקשה, החליטה ועדת ההשעיה להשעות את שני ראשי העיריות.
באשר לראש עיריית רמת השרון, מר יצחק רוכברגר, נמנע היועץ המשפטי לממשלה מלהגיש בקשה בעניינו לוועדת ההשעיה, זאת נוכח העובדה כי מר רוכברגר הודיע מטעמו על נבצרות אך החליט לחזור בו מנבצרותו ולשוב לכיסאו כראש עירייה מכהן.