התנועה לאיכות השלטון בעתירה לבג"ץ כנגד הפרקליטות לחזור בהם מהחלטתם שלא להגיע להסדר לצורך השלמת עדותה של שולה זקן

התנועה לאיכות השלטון בעתירה לבג"ץ כנגד הפרקליטות לחזור בהם מהחלטתם שלא להגיע להסדר לצורך השלמת עדותה של שולה זקן

התנועה לאיכות השלטון עתרה היום (יום ג') לבג"צ בבקשה לחייב את פרקליטות המדינה להשיב מדוע לא תחזור בה מהחלטתה שלא לחתום עם שולה זקן הסכם עדת מדינה ומדוע לא תפתח בחקירה פלילית בעניינים שעלו בעדותה של זקן במשטרה
התנועה לאיכות השלטון עתרה היום (יום ג') לבג"צ בבקשה למתן צוו על תנאי כנגד פרקליטות המדינה מדוע לא תחזור בה מהחלטתה שלא לחתום עם הגב' שולה זקן הסכם "עדת מדינה" ומדוע לא תשלים את גביית עדותה בפני בית המשפט. בעתירה נאמר כי עדותה של שולה זקן דרושה כדי לרדת לחקר האמת ולהבטיח, כי בפני בית המשפט יעמוד מלוא המידע שניתן להציג בפניו להכרעתו, בכדי להגן על שלטון החוק ועל אמון הציבור בנבחריו וברשויות המדינה, נוכח חומרת הפרשות בהיותן עוסקות בחשדות לשחיתות כנגד ראש משלה לשעבר.
זאת ועוד, התנועה לאיכות השלטון מבקשת מבית המשפט מתן צו על תנאי אשר יורה לפרקליטות המדינה לתת צו על תנאי אשר יורה לפרקליטות המדינה להשיב מדוע לא תפתח בחקירה פלילית בעניינים שעלו בעדותה של שולה זקן במשטרה ואשר טרם נחקרו.
התנועה לאיכות השלטון טוענת בעתירה כי לפרקליטות כלים לבקש, גם בשלב זה, להעיד את הגב' זקן ולבית המשפט יש את המיומנות להעריך את אמינות העדות וליתן לה את משקלה המתאים. זאת ועוד, האינטרס הציבורי בחקר האמת ובמיצוי הדין, בפרט כשמדובר בהתנהלותו של מי שכיהן בשורה של תפקידים בכירים לרבות ראש ממשלה, מחייבים חשיפת המידע שבידי גב' זקן. על כן, לעמדת התנועה לאיכות השלטון, הימנעות הפרקליטות מחתימה על הסדר טיעון עם גב' שולה זקן, מזימונה לעדות בפני בית המשפט ומחקירת החשדות שהעלתה, מהווה פגיעה קשה באמון הציבור ובשלטון החוק העולה כדי חוסר סבירות קיצונית.
התנועה לאיכות השלטון מבקשת מבית המשפט לקבוע דיון דחוף בעתירה, וזאת נוכח דחיפות הנושא וחשיבותו, כדי לאפשר מתן סעד בעתירה, טרם הכרעה בתיק הפלילי, נוכח העובדה כי הליכי התיק הפלילי מצויים בשלב שלאחר סיכומי הצדדים ובית המשפט צפוי לתת את הכרעתו בתיק בשבועות הקרובים.
פרסום בישראל היום
טור דעה בוואלה של דוברת התנועה
חתמו על עצומת מאבק – אולמרט מחוץ לחיים הציבוריים