איכות השלטון למבקר המדינה: בחן את הצעדים שננקטו בתחום מוכנות העורף

איכות השלטון למבקר המדינה: בחן את הצעדים שננקטו בתחום מוכנות העורף

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (יום ב') למבקר המדינה בבקשה כי יפעל לבחינה מחודשת של הצעדים שננקטו בתחום של מוכנות העורף. וזאת מתוך מטרה להבטיח כי הוסקו המסקנות בתחום זה, כי הנושא אינו נתון למאבקי כוח בין גורמים שונים וכי לא החזרנו את הגלגל לאחור בכל הנוגע למוכנות העורף.
נוכח מחלוקת בין הדרג הצבאי לדרג הפוליטי על העברת תקציבים מן המשרד להגנת העורף לפיקוד העורף פנתה היום (יום ב') התנועה לאיכות השלטון למבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא בקריאה לבחון מחדש את הצעדים שננקטו בתחום מוכנות העורף.
התנועה לאיכות השלטון מדגישה בפני מבקר המדינה כי היא עוקבת בדאגה רבה אחר הצעדים לשיפור מוכנות העורף, בפרט לאחר דוח ועדת וינגורד שמונתה לאחר מלחמת לבנון השנייה, ולאור דוח מבקר המדינה שעסק במוכנות העורף שהתפרסם בשנת 2007. והנה חולפות מספר שנים, ונדמה כי עולם כמנהגו נוהג, והתחום הכה אקוטי של מוכנות העורף עדין מצוי במחלוקת בין הדרגים השונים, מבלי להגיע למוכנות מלאה, שהיא צורך השעה לאור ההתפתחויות באזור.
התנועה לאיכות השלטון מציינת בפני המבקר, כי אין חולק שנעשו צעדים בנושא והמצב כיום עדיף על המצב שהתקיים ערב מלחמת לבנון השנייה. יחד עם זאת, מצב בו מוכנות העורף נמצאת בתווך של משחקי כוח וסמכויות בין גורמים שונים, הינו מצב בלתי ראוי ובוודאי מדאיג.
נוכח האמור, התנועה לאיכות השלטון פונה למבקר המדינה בבקשה כי יפעל לבחינה מחודשת של הצעדים שננקטו בתחום של מוכנות העורף. וזאת מתוך מטרה להבטיח כי הוסקו המסקנות בתחום זה, כי הנושא אינו נתון למאבקי כוח בין גורמים שונים וכי לא החזרנו את הגלגל לאחור בכל הנוגע למוכנות העורף.