התנועה לאיכות השלטון בפנייה לרה"מ ושרת המשפטים: יש להשלים את החקיקה לאיסור הלבנת הון בישראל

התנועה לאיכות השלטון בפנייה לרה"מ ושרת המשפטים: יש להשלים את החקיקה לאיסור הלבנת הון בישראל

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (יום ד') לראש הממשלה, חברי הממשלה ויו"ר וועדת חוקה חוק ומשפט בקריאה להסדיר את חקיקת איסור הלבנת הון, ובנוסף, מבקשת הבהרות לגביי בחינת וגיבוש הצעות חוק נוספות במאבק בהון השחור.

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (יום ד') לרה"מ, לחברי הממשלה שר האוצר וסגנו, שרת המשפטים, וליו"ר ועדת חוקה חוק ומשפט, בבקשה לבצע תיקוני חקיקה נדרשים על מנת להציב את מדינת ישראל בשורה אחת עם הסטנדרטים הבינלאומיים ולייעל את המלחמה בתופעת ההון השחור ובהלבנת ההון.

התנועה לאיכות השלטון מדגישה בפנייה, כי בעקבות דו"ח הוועדה לשינוי כלכלי-חברתי בראשות הפרופסור מנואל טרכטנברג, עולה כי קיים פער משמעותי בין הפעילות הכלכלית המדווחת לבין הפעילות הכלכלית המתקיימת בפועל במדינת ישראל. לפי הערכות, הפעילות המתקיימת בפועל גדולה ב 23% מהפעילות הכלכלית המדווחת, ושוויה מגיע לכ-200 מיליארד ₪. זאת ועוד, דו"ח נוסף של ארגון Moneyval של מועצת אירופה מותח ביקורת חריפה על הסדרים שטרם אימצו וצעדים שטרם ננקטו במאבק זה. בין היתר, על כך שישראל טרם החילה חובות גילוי בתחום איסור הלבנת הון ומימון טרור על גופים לא פיננסיים ובהם עורכי דין, רואי חשבון וסוכני נדל"ן.

וועדת חוקה חוק ומשפט קיימה מספר ישיבות בחודשים האחרונים בעניין הצעות חוק וצווים בנושא ובפרט לקידום ואישור צו איסור הלבנת הון ( חובות זיהוי, דיווח וניהול רישומים של נותני שירותי מטבע למניעת הלבנת הון ומימון טרור ), אולם לא השלימה את החקיקה במליאת הכנסת.

התנועה לאיכות השלטון רואה חשיבות עליונה בהשלמת חקיקה לאיסור הלבנת הון בישראל, ומבקשת לסיים את הליך החקיקה בכנסת כפי שנהוג על פי חוק. בנוסף, התנועה לאיכות השלטון מבקשת לדעת האם מתגבשות ונבחנות הצעות חוק נוספות, והאם ננקטות פעולות חוץ פרלמנטריות בנושא.