עתירה לבית המשפט המחוזי בירושלים פרסום שמות נבחרי הציבור במועצות המקומיות והעיריות אשר טרם הגישו הצהרות הון כדין

עתירה לבית המשפט המחוזי בירושלים פרסום שמות נבחרי הציבור במועצות המקומיות והעיריות אשר טרם הגישו הצהרות הון כדין

התנועה לאיכות השלטון עתרה היום (יום ד') לבית המשפט המחוזי בירושלים בבקשה לחייב את משרד הפנים לפרסם מיהם נבחרי ציבור מכהנים במועצות מקומיות ובעיריות שטרם הגישו הצהרות הון כדין וכן רשימה עדכנית בדבר נבחרי ציבור במועצות מקומיות ובעיריות אשר סיימו את תפקידם בחודשים האחרונים וטרם הגישו הצהרות הון כדין.
התנועה לאיכות השלטון עתרה היום לבית המשפט המחוזי בירושלים כנגד הממונה על חופש המידע במשרד הפנים בקריאה לחייב את משרד הפנים לפרסם מיהם נבחרי הציבור במועצות המקומיות והעיריות שעדיין לא הגישו את הצהרות ההון. התנועה מדגישה כי פרסום ההצהרות הנו במסגרת חוק חופש המידע.
התנועה לאיכות השלטון מציינת בעתירה כי חוק הצהרות הון מאפשר את קידומן של הנורמות הראויות בשלטון המקומי, ובהן ניקיון הכפיים של נבחרי הציבור ברשויות המקומיות. זו אף הייתה תכליתו של חוק הצהרות הון כשנחקק. לפיכך, על משרד הפנים לבצע מעקב צמוד אחר הגשתן של הצהרות ההון כנדרש על פי חוק. כך יתאפשר למשרד הפנים, לתנועה ולציבור בכללותו לפקח אחר נבחריו ברשויות המקומיות, שכן מקום בו לא עמד נבחר הציבור בדרישות החוק, יש בסיס להניח כי קיים טעם לפגם במעשיו ונעדר הוא ניקיון כפיים. כן מבקשת העותרת לפקח אחר אופן האסדרה של משרד הפנים על הנעשה בשלטון המקומי.
עו"ד דניאל דושניצקי, התנועה לאיכות השלטון: "בעתירתה מבקשת התנועה לקבל מידע באשר ליישום חובת נבחרי הציבור בשלטון המקומי להגיש הצהרות הון. מבדיקת התנועה עולה כי ככל הנראה המידע העדכני לא היה ברשות משרד הפנים. התנועה סבורה שבכך חוטא המשרד לתפקידו כגוף המפקח ובכך מקשה הוא על הציבור לפקח בעצמו אחר נבחריו."