איכות השלטון לשר התחבורה: הגש תצהיר על ה"עסקה" שהציע לך אורי יוגב

איכות השלטון לשר התחבורה: הגש תצהיר על ה"עסקה" שהציע לך אורי יוגב

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום לשר התחבורה והבטיחות בדרכים בבקשה למסור תצהיר בנוגע להצעתו, לכאורה, של מנהל רשות החברות הממשליות, אורי יוגב, הנוגעת למינוי דירקטורים לחברות ממשלתיות שתחת סמכותו.

התנועה לאיכות השלטון פנתה לשר התחבורה, ישראל כ"ץ, בעקבות פרסום בעיתון TheMarker טוען השר כ"ץ כי מר אורי יוגב הציע לו לכאורה עסקה, במסגרתה יאשר לו למנות דירקטורים שלא לפי מנגנון המינויים הרשמי. הצעתו של יוגב, לפי דברי כ"ץ, מותנת בכך שהשר יסיר את התנגדותו לתכנית אותה יוגב מקדם. נוכח הדברים, פנתה התנועה לאיכות השלטון לשר כ"ץ בקריאה שימסור תצהיר בנוגע להצעה אשר לכאורה הוצעה על ידי יוגב.

לפי הפרסום בעיתון TheMarker סיפר השר כ"ץ כי מנהל רשות החברות הממשלתיות, אורי יוגב, הציע למנות דירקטורים בחברות הממשלתיות אשר תחת פיקוח משרד התחבורה, שלא לפי מנגנון המינויים הרשמי הקבוע בחוק, בתמורה לכך שיסיר התנגדותו לתכנית "נבחרת הדירקטורים" אשר בימים אלו מקודמת על ידו.

התנועה לאיכות השלטון הדגישה בפנייה לשר כ"ץ, כי לפי מנגנון המינוי לדירקטורים בחברות ממשלתיות אשר בחוק החברות הממשלתיות, ההצעה עומדת בניגוד מוחלט להוראות החוק. זאת ועוד, נדמה כי הצעה זו, במידה שאכן הוצעה, יש בה כדי להפר את כללי המשפט המנהלי, לפיהם אין למנות עובדי ציבור, ביניהם דירקטורים בחברות ממשלתיות, בניגוד עניינים ותוך שקילת שיקולים זרים.

כמו כן, התנועה לאיכות השלטון מביעה תמיהה, האם אין בסחר-מכר של אופן ההצבעה של גורמים בממשלה הפרה של טוהר המידות הציבורי, הפרה שעשויה לעלות לכדי מתן טובת הנאה לעובד ציבור, אשר כידוע מהווה עבירה פלילית לפי חוק העונשין.

לאור זאת, התנועה לאיכות השלטון פונה לשר כ"ץ בקריאה למסור תצהיר אודות הצעתו של מר יוגב, על מנת שאם יעלה מתוך התצהיר שהתנהלותו של מר יוגב היתה בניגוד לחוק, ניתן יהיה למצות עימו את הדין ולפעול לקידום טוהר המידות הציבורי.