איכות השלטון למנהל רשות המיסים: יש להבטיח כי חברת וודסייד תשלם את מלוא המס בו היא מחויבת בשל שותפותה לעסקי הגז בישראל

איכות השלטון למנהל רשות המיסים: יש להבטיח כי חברת וודסייד תשלם את מלוא המס בו היא מחויבת בשל שותפותה לעסקי הגז בישראל

התנועה לאיכות השלטון פנתה למנהל רשות המיסים, משה אשר, והזהירה מכניעה לאיומי חברת הגז האוסטרלית לפוצץ את עסקת לווייתן אם לא יאושרו לה הקלות במס. כניעה אשר תחטא "בשיקול דעת פגום, הנשען על שיקולים זרים"
בעקבות דחיית העסקה לרכישת 25% מהזכויות במאגר הגז לוויתן על ידי חברת וודסייד עקב הסתייגותה של החברה ממנגנון המיסוי אשר נקבע על ידי רשות המיסים ומשרד האוצר, פנתה התנועה לאיכות השלטון למנהל רשות המיסים, משה אשר. התנועה לאיכות השלטון מחזקת בפנייה את ידיהם של מנהל רשות המיסים ושר האוצר והעבירה מסר ברור לפיו אין להיעתר ללחצים של גורמים פרטיים המנסים להגדיל את גובה הרווחים על חשבון טובתו של הציבור הישראלי.
עמדת התנועה לאיכות השלטון, כפי שהוצגה בפני מנהל רשות המיסים היא כי אין זה מתפקידם של הרגולטורים לדאוג לכך שתשואתה של חברת וודסייד תהיה מרבית. וודסייד היא זו שערכה משא ומתן על החוזה עם קבוצת דלק, נובל אנרז'י ורציו, משא ומתן מקיף אשר התגבש לכדי טיוטה של חוזה המשקפת את מפגש הרצונות של כל הגורמים המעורבים. משכך, במידה שהשתנו הנסיבות בגינן נוסחה טיוטת החוזה, מתפקידם של הצדדים לעסקה להתאימו למציאות הנוכחית. בכל מקרה, ברי שאין זה מתפקידו של הרגולטור לוודא שהנסיבות החוקיות תואמות את הכדאיות הכלכלית של ההסכמות אשר הושגו בין הצדדים.
זאת ועוד, לא יעלה על הדעת לתת הטבות או הקלות כגון פחת מואץ ממס או הכרה בהשקעה של חברת וודסייד כהלוואת בעלים, מבלי שאלו מעוגנות בחוק. על כן, באם יוחלט לאפשר את ההקלות אשר דורשת חברת וודסייד, החלטה זו עשויה להיות מנוגדת לדיני המנהל הציבורי. בייחוד, נדמה כי יש במתן הטבה שכזו פגיעה בעקרון השוויון, אשר מחייב את המנהל לדרוש מס שווה מאזרחים או חברות בעלות מאפיינים דומים.
בנוסף, מדגישה התנועה לאיכות השלטון, נדמה כי יש בהחלטה שכזו שיקול דעת פגום, הנשען על שיקולים זרים. שהרי, הרצון להיטיב עם חברות פרטיות על חשבון הציבור הרחב, איננו אחד מהשיקולים שראוי שרשות מנהלית תשקול שעה שהיא מחליטה איך למסות חברה מסוימת. גובה המס צריך להיקבע בהתאם להוראות המס הנהוגות בישראל ומידת התגמול שראוי שהציבור הישראלי יקבל בגין המשאב הציבורי שוודסייד מפיקה.