איכות השלטון לשר השיכון: פעל בהתאם לפסיקת בית המשפט העליון, יש להסיר את מתקן האנרגיה הסולארית של משפחת שרון בחוות השקמים

איכות השלטון לשר השיכון: פעל בהתאם לפסיקת בית המשפט העליון, יש להסיר את מתקן האנרגיה הסולארית של משפחת שרון בחוות השקמים

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (יום ד') לשר השיכון ויו"ר מועצת מקרקעי ישראל, אורי אריאל, בבקשה לפעול בהתאם לפסיקת בית המשפט העליון, ולהסיר את מתקן האנרגיה הסולארית הנמצאת בחוות שקמים.
רקע
בית המשפט העליון קיבל את עמדת המינהל ולפיה מתקן עצום לקליטת אנרגיה סולארית בשטח של 8.7 דונם, שבנה גלעד שרון בשטח חוות השקמים, נבנה בניגוד לתנאי חוזה החכירה של המינהל, שאינם מאפשרים לשרון לקיים בשטח החווה (3,800 דונם בסך הכל) פעילות שאינה חקלאית.
התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (יום ד') לשר השיכון, אורי אריאל עקב דיון מיוחד שיזם השר במועצת מקרקעי ישראל, לאחר שלפני כחצי שנה קיבל בג"ץ את עמדת המינהל כי מתקן האנרגיה הסולארית שנבנה בחווה של משפחת שרון, נבנה בניגוד לחוזה החכירה ויש להסירו.
הדיון שמתקיים בימים אלה במועצת מקרקעי ישראל נוגע לבחינת מדיניותה בכל הקשור למתן היתרים להצבת קולטני אנרגיה סולארית. הדברים מעלים יותר מחשש במקרה בו מדובר במשפחת שרון אשר ייתכן והיא בעלת השפעה כזו או אחרת על מקבלי ההחלטות במדינה.
עמדת התנועה לאיכות השלטון, כפי שהוצגה בפני שר השיכון היא כי יש חשיבות עליונה ביישום החלטות בית משפט אשר מתקבלות בערכאות השונות. לפיכך, קוראת התנועה לפעול בהתאם לפסק דינו של בית המשפט הנכבד, ולהימנע ממתן היתר למתקן האמור. במקרה הייחודי דנן, עולה חשש כי העלאת הנושא לדיון במועצת מקרקעי ישראל נועד להיטיב עם בני משפחת שרון, וזאת בניגוד להחלטת בית המשפט העליון.

פרסומים בתקשורת:

דה מרקר
NEWZ