איכות השלטון ליועמ"ש: יש לפתוח בחקירה משטרתית כוללת ב"פרשת הרפז"

איכות השלטון ליועמ"ש: יש לפתוח בחקירה משטרתית כוללת ב"פרשת הרפז"

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (יום א') ליועץ המשפטי לממשלה בקריאה להורות על הסרת כל המגבלות על החקירה המשטרתית הנוכחית שכן אלו מונעות התקדמות משמעותית בחקירה ורחוקים אנו עוד שנות אור מגילוי האמת.

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום, יום א', ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה ויינשטיין בקריאה לפתוח בחקירה משטרתית כוללת ב"פרשת הרפז", שתביא לגילוי האמת המיוחלת ולאוורור צמרת המערכת הביטחונית.
עמדת התנועה לאיכות השלטון, כפי שהוצגה בפני היועץ המשפטי לממשלה היא כי נדמה שהחקירה המשטרתית בפרשה עודנה מתקדמת בהססנות. ההתנהלות האיטית בחקירה יוצרת חרושת שמועות, כאילו ישנם מעורבים ו/או חשודים שטרם נחקרו, עקב שיקולים או חששות אלו או אחרים של מערכת אכיפת החוק.
התנועה לאיכות השלטון מדגישה עוד, כי האחריות לבדיקת הפרשה הוטלה על גופים שונים במערכת השלטון, שאינם בהכרח כפופים למשטרת ישראל, גופים שחלקם אף היו משוללי כלים וסמכויות לבצע חקירה מספקת דיה. תחילה, החלה חקירה משטרתית מצומצמת ביותר, לעניין זיוף המסמך גרידא; לאחר מכן, נתבקש מבקר המדינה לבחון את הפרשה, בעיניים מנהליות ולא פליליות; בהמשך, חקירת הפרשה הונחה לפתחו של הפרקליט הצבאי הראשי, בגין חשד לעבירת "התנהגות שאינה הולמת" בלבד. ברי כי חקירה זו מקשה על גופי אכיפת החוק לקיים חקירה אפקטיבית, ממצה ולהגיע לאמת; ולבסוף, במהלך הדיונים בעתירת התנועה המוזכרת לעיל, הוחלט כי משטרת ישראל, בשיתוף מצ"ח, תחקור את הפרשה, אך רק כנגד שניים מן המעורבים. היות ומדובר בחקירה משטרתית מוגבלת ומצומצמת בהיקפה, אין כל הפתעה בכך שטרם נחקרו במסגרתה המעורבים הרלוונטיים ביותר, ולפיכך נדמה כי היא נמצאת עודנה בחיתוליה.
התנועה לאיכות השלטון מציינת בפני היועץ המשפטי לממשלה, כי הותרת החקירה בתוואי המצומצם והמוגבל שבו נמצאת היא היום, מהווה התעלמות וזלזול באינטרס הציבורי שבגילוי האמת ובחשיבות תיקון מוקדם ככל הניתן של הליקויים שעלו מפרשה זו במערכת הביטחון בכלל, אך בפרט ביחסים שבין הדרג הצבאי והדרג המדיני.