בית המשפט העליון: צו על תנאי מדוע לא ימליצו על מינוי יו"ר ועדת חוץ וביטחון

בית המשפט העליון: צו על תנאי מדוע לא ימליצו על מינוי יו"ר ועדת חוץ וביטחון

בית המשפט העליון נענה לבקשת התנועה לאיכות השלטון והוציא היום (יום ה) צו על תנאי נגד ועדת הכנסת ויו"ר הכנסת: מדוע לא ימליצו על מינוי יו"ר לועדת חוץ וביטחון אשר אינה פועלת כסדרה מזה למעלה מ5 חודשים, מאז עזב את תפקיד היו"ר, השר אביגדור ליברמן
התשובה לצו תוגש עד יום ה1.5.14
התנועה לאיכות השלטון עתרה לבית המשפט העליון ביום 24.2.14, בבקשה לקבוע צו על תנאי המורה לועדת הכנסת, יו"ר ועדת הכנסת, ועדת חוץ וביטחון וכנסת ישראל לעדכן מדוע לא יפעילו סמכויותיהם וימנו מיידית יו"ר ראש קבוע לוועדת חוץ וביטחון. זאת, על מנת למנוע המשך שיתוק הוועדה והפגיעה הבוטה בפעילותה, וכל זאת על אף היותה מהוועדות החשובות ביותר מבין ועדות הכנסת, זו האמונה על פיקוח ובקרה בלעדיים על נושאי הביטחון והחוץ של מדינת ישראל. זאת בנוסף לפגיעה הקשה באינטרסים ביטחוניים של מדינת ישראל ובאמון הציבור ברשות המחוקקת.
זאת ועוד, התנועה לאיכות השלטון מבקשת מבית המשפט העליון צו ביניים המורה להימנע מנקיטה בכל צעד ו/או תיקון לתקנון הכנסת ו/או כל החלטה אחרת שיש לה נגיעה ו/או קשר להליכים וההוראות הרלוונטיות למינוי של יו"ר ועדת חוץ וביטחון. זאת נוכח העובדה כי בכוונת המשיבים לפעול לתיקון נוסף של תקנון הכנסת כך שתוארך התקופה בה ניתן למנות יו"ר זמני לועדת החוץ והביטחון, תוך הנצחת שיתוק הוועדה והפגיעה הבוטה בפעילותה.
התנועה לאיכות השלטון פורשת בפני בית המשפט תמונה קשה של התנהלות בלתי חוקית, היוצרת תגובת שרשרת הפוגעת פגיעה אנושה במעמדה של הרשות המחוקקת, יכולתה להתנהל כראוי ולבצע את תפקידה כמפקחת על הרשות המבצעת.
התנועה לאיכות השלטון מדגישה כי המשיבים בעתירה פעלו ופועלים בניגוד מובהק להוראות תקנון הכנסת, לתכליותיו ומטרותיו ואף בניגוד לחוק הכנסת, וכל זאת מתוך רצון לשרת את האינטרסים והאילוצים הפוליטיים הצרים של הרשות המבצעת תחת מימוש סמכויות הפיקוח הייחודיות המהותיות שהוענקו לוועדת החוץ והביטחון.

פרסומים בתקשורת:

רשת ב'
וואלה חדשות
ערוץ 7