התנועה לאיכות השלטון בפנייה לעיריית ירושלים: אשרו קריאת רחוב על שם השופט חיים כהן ז"ל

התנועה לאיכות השלטון בפנייה לעיריית ירושלים: אשרו קריאת רחוב על שם השופט חיים כהן ז"ל

התנועה לאיכות השלטון פנתה לעיריית ירושלים, ניר ברקת, האמון על ועדת שמות ציבוריות, ולד"ר ניר שמשון יו"ר וועדת אישים בבקשה לאשר קריאת רחוב על שם השופט חיים כהן ז"ל.
התנועה לאיכות השלטון פנתה לראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, ולד"ר ניר שמשון יו"ר ועדת אישים בבקשה לאשר קריאת רחוב ע"ש חיים כהן ז"ל. זאת בעקבות פנייתו רבת השנים של שופט ביהמ"ש העליון (בדימוס), הפרופ' יצחק זמיר, לעיריית ירושלים, בבקשה לקרוא רחוב על שמו של המשנה לנשיא ביהמ"ש העליון, חיים כהן, שהתגורר בעיר במשך שנים רבות. על אף פניות אלו, מסרבת העירייה לקרוא רחוב על שמו של השופט כהן.
התנועה לאיכות השלטון מדגישה בפני עיריית ירושלים כי השופט כהן ז"ל שימש במגוון רחב של תפקידים בכירים במערכת המשפט בישראל. בין תפקידיו היה השופט כהן חבר בועדת האו"ם לזכויות אדם, מעמד אשר זיכה אותו במוניטין רב, בארץ ובחו"ל. בשנת 1980 מונה כמשנה לנשיא ביהמ"ש העליון, ושבועות ספורים לאחר מינויו הפך לחתן פרס ישראל למדעי המשפט.
התנועה לאיכות השלטון מציינת עוד, כי לאחר פרישתו היה מעורב השופט כהן בעשייה ציבורית. בין פועלו הרב, תמך בעו"ד אליעד שרגא בייסדו את 'התנועה לאיכות השלטון', כיהן כראש נשיאות התנועה ושימש כמקור השראה ייחודי עבורה לאורך כל שנות קיומה.
לאור תרומתו הרבה למדינת ישראל לאורך שנותיה, התנועה לאיכות השלטון סבורה כי ראוי שייקרא רחוב על שמו של השופט חיים כהן בירושלים, העיר בה התגורר במשך שנים רבות מחייו מלאי הפעלים. התנועה לאיכות השלטון רואה חשיבות גדולה לשמר את זכרו של השופט חיים כהן ז"ל ומבקשת כי פנייה זו תובא בפני ועדת האישים, ועדת השמות העירונית, מועצת העירייה וכל יתר העוסקים במלאכת קביעת שמות הרחובות בירושלים, לקרוא רחוב על שמו של שופט ביהמ"ש העליון חיים כהן ז"ל, לאור תרומתו הייחודית למדינת ישראל.