התנועה לאיכות השלטון לרשות ההגבלים העסקיים:פרסם את הנימוקים שהביאוך לבחור בחלופה של צו מוסכם

התנועה לאיכות השלטון לרשות ההגבלים העסקיים:פרסם את הנימוקים שהביאוך לבחור בחלופה של צו מוסכם

התנועה לאיכות השלטון פנתה לפרופ' דיוויד גילה הממונה על ההגבלים העסקיים בבקשה לפרסם את הנימוקים שהביאו אותו לבחור בחלופה של צו מוסכם.
רקע
ביום 04.04.2014 פורסם כדין הצו המוסכם המוצע בין רשות ההגבלים העסקיים לבין השותפות במאגר הגז הטבעי "לוויתן" למעט חברת רציו חיפושי נפט (1992). ההודעה בדבר כוונת הממונה על ההגבלים העסקיים להגיש בקשה לאישור הצו המוסכם נתפרסמה, וטיוטת הצו המוסכם הועלתה לאתר האינטרנט של הרשות, והכל במטרה שהציבור יוכל להעיר את הערותיו. לטענת התנועה לאיכות השלטון – כל זאת נעשה ללא פרסום הנימוקים שהביאו להגיע עם השותפות להסכם על דרך של צו מוסכם ולנוסח המונח לפני הציבור לשם עיונו.

הצו המוסכם מתיר דה-פקטו לשותפות להמשיך ולהתנהל תחת מעין הסדר כובל, שחולש על כ-90% ממאגרי הגז בשטח ישראל, במגבלות אלו או אחרות, והכל עד לסיום החזקה שניתנה להם על ידי הממונה על ענייני נפט, קרי ל-30 השנים הקרובות (עם אופציה ל-20 שנים נוספות). יש לציין כי נוכח זאת ונוכח חלקו ההולך וגדל של הגז הטבעי במשק החשמל הישראלי, ניתן לראות בכמעט כל תושב, אזרח וארגון בישראל כאדם שעלול להיפגע מן הצו.

התנועה לאיכות השלטון פנתה בנושא לפרופ' דיויד גילה, הממונה על ההגבלים העסקיים בבקשה לפרסם את הנימוקים שהביאו אותו לבחור בחלופה של צו מוסכם, מתוך מטרה להבטיח כי האינטרס הציבורי יישמר ויהווה מרכיב כבד משקל בבוא המדינה להעניק זכויות לשותפות ו/או כשנמנעת היא מלהחיל עליהן החלה מלאה של חובותיהן.
התנועה לאיכות השלטון מדגישה בפנייה, כי נוכח לוחות זמנים ארוכי הטווח שעליהם יחול הצו המוסכם והמשמעות כבדת המשקל של כל תו ופסיק בצו המוסכם המוצע, לא ניתן להפריז בחשיבות מתן הזדמנות נאותה לבחינה מדוקדקת של נוסח טיוטת הצו המוסכם על ידי הציבור בכללותו. התנועה סבורה שהמידע המונח כעת לפני הציבור איננו מהווה מידע מספק להגשת הערות מושכלות לידי הממונה, ועל כן פונים אנו אליך בזאת, לבקשך לפרסם את נימוקי הצו המוסכם.
נוכח הדברים, התנועה לאיכות השלטון מבקשת להביא לאלתר לעיון הציבור את הנימוקים לצו המוסכם, כפי שאלו יוגשו לבית הדין, וכן לתת שהות נוספת לציבור כדי שיוכל להביא את הערותיו המושכלות.