התנועה לאיכות השלטון לרה"מ, שר הביטחון והשר להגנת העורף: יש להקים ועדה בין משרדית להבטחת ההגנה על העורף

התנועה לאיכות השלטון לרה"מ, שר הביטחון והשר להגנת העורף: יש להקים ועדה בין משרדית להבטחת ההגנה על העורף

התנועה לאיכות השלטון פנתה לרה"מ בנימין נתניהו, השר גלעד ארדן, והשר משה (בוגי) יעלון בבקשה להקים ועדה בין משרדית אשר תבחן את פעולותיהם והתנהלותם של משרד הביטחון, ביטחון הפנים, והגנת העורף.
התנועה לאיכות השלטון פנתה אתמול (יום ד') לרה"מ בנימין נתניהו, לגלעד ארדן השר להגנת העורף, ולמשה (בוגי) יעלון שר הביטחון בבקשה להקים ועדת בדיקה בין משרדית, אשר תבחן את פעולותיהם של המשרד להגנת העורף, משרד הביטחון והמשרד לביטחון פנים ותבחן את התנהלותם ותפקודם בכל הקשור להגנה על העורף, בין היתר נוכח המשבר שנוצר ותיתן המלצותיה בכדי להבטיח את ההגנה על העורף, למנוע כשלים עתידיים, ואת ועדת החקירה הבאה.
לפי פרסומים בתקשורת, ביום 22.4.2014 פנה השר להגנת העורף, מר גלעד ארדן, במכתב לראש הממשלה בו ביקש לעזוב את תפקידו לא יאוחר מסוף חודש מאי, והמליץ שלאחר מכן תוטל האחריות המלאה על מצב העורף על משרד הביטחון. במקביל, הודיע מנכ"ל המשרד להגנת העורף, דן רונן, על כוונתו לסיים את תפקידו בהקדם.
ועדות ציבוריות שונות, אשר בחנו את המערך הארגוני של החזית האזרחית טרם הקמתו של המשרד להגנת העורף, סברו כי מערך זה אינו מגשים את ייעודו בצורה מיטבית וכי יש להעבירו ממשרד הביטחון למשרד לביטחון פנים, בין היתר בכדי לאפשר למערכת הביטחון לרכז את עיקר דאגתם להשגת הניצחון בחזית.
התנועה לאיכות השלטון סבורה כי סגירת המשרד צריכה להיעשות במקביל להבטחת תפקודם התקין והיעיל של הגורמים האחרים הממונים על הגנת העורף, וכן נדרשת בדיקה יסודית בדבר ההליכים שקדמו לסגירתו. זאת כדי לוודא כי סגירת המשרד אכן תשרת את האינטרס הציבורי של הגנת העורף על הצד הטוב ביותר, ולא תהווה אך תוצר של מאבקי כוחות וחוסר שיתוף פעולה בין משרדי הממשלה.
עו"ד צרויה מידד-לוזון: "סגירת המשרד כשלעצמה מבלי להסדיר את ההגנה על העורף ולהבטיח את תפקודם היעיל והמסונכרן של כל המערכות הכרוכות בה, מסכנת את בטחון אזרחי מדינת ישראל. למרות כך, הצעד שנקט השר ארדן נכון וראוי להערכה".
לאור זאת, התנועה לאיכות השלטון מבקשת כי תוקם ועדת בדיקה בין משרדית, אשר תבחן את פעולותיהם והתנהלותם של המשרדים הנזכרים לעיל.