התנועה לאיכות השלטון לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב: יש לבטל את המכרז למנהל לשכת סגן ראש עיריית ראשון לציון

התנועה לאיכות השלטון לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב: יש לבטל את המכרז למנהל לשכת סגן ראש עיריית ראשון לציון

התנועה לאיכות השלטון הגישה היום, יום א, תביעה לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב כנגד עיריית ראשון לציון בבקשה להורות על ביטול מכרז לקליטת מנהל לשכת סגן ראש העירייה בהיותו בלתי חוקי ופוגע בעקרון השוויון ולפרסם מכרז חדש בהתאם לחוק
התנועה לאיכות השלטון הגישה היום, יום א', תביעה לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב כנגד עיריית ראשון לציון בבקשה להורות על ביטול מכרז 155/2013 לקליטת מנהל לשכת סגן ראש העירייה, שפרסמה העירייה ב 3.3.14 בהיותו בלתי חוקי ופוגע בעקרון השוויון, וכן להורות לעירייה לפרסם מכרז חדש ובהתאם לחוק.
ביום 03.03.2014 פרסמה עיריית ראשון לציון באתר האינטרנט שלה מכרז לקבלת הצעות לתפקיד מנהל לשכת סגן ראש העירייה, בהנהלה ומועצת העירייה. סעיף ב' לכתב המכרז, מפרט את הכישורים הנדרשים בעת הגשת המועמדות, כאשר הוא קובע כי על המועמד להיות בעל "נסיון של 5 שנים בפעילות ציבורית במגזר הדתי".
התנועה לאיכות השלטון טוענת בתביעה, כי הוספת תנאי סף שאינו רלוונטי למהות התפקיד, ושככל הנראה הוספתו נגזרת משיקולים זרים אשר אינם רלוונטיים לתפקיד עצמו, הינה בלתי סבירה, בלתי חוקית ופוגעת באופן בוטה בעיקרון השוויון. לטענת התנועה לאיכות השלטון, מהלך זה פוגע בזכותם של מועמדים מתאימים רבים לתחרות הוגנת עם "מתחרים" אחרים, שעה שאין הם מסוגלים לעבור את הרף הראשון בכניסה לתחרות- הוא תנאי הסף האמורים. מהלך זה פוגע קשות בעקרון השוויון, הוא נשמת אפו של הליך המכרז.
זאת ועוד, אין בין תנאי הסף לבין מהות ודרישות התפקיד דבר ואף חצי דבר, מתקיים חשש כבד כי מדובר בניסיון לא ראוי לקדם מועמדים מסוימים, ואף "לתפור" מכרז במידותיו של מועמד זה או אחר אשר ביקרו חפצה הנתבעת. מהלך זה פוגע פגיעה חמורה בעיקרון השוויון ומפלה לרעה מועמדים פוטנציאלים שחפצים להציג את מועמדויותיהם למשרות נשוא המכרז.