איכות השלטון למבקר המדינה והלשכה המרכזית לסטטיסטיקה: יש לבחון את הפערים הגדולים בין הגופים שאמורים לקבוע את מחיר הפירות והירקות לצרכן.

איכות השלטון למבקר המדינה והלשכה המרכזית לסטטיסטיקה: יש לבחון את הפערים הגדולים בין הגופים שאמורים לקבוע את מחיר הפירות והירקות לצרכן.

התנועה לאיכות השלטון העבירה פנייה דחופה למבקר המדינה והלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בבקשה כי יפעלו לבחינת הפער של עשרות האחוזים בין הערכת המחירים של הגופים האחראיים על קביעת מחירי הפירות והירקות. פערים בלתי מוסברים אלה, מנפחים את המחיר לצרכן ביחס לשוויו האמיתי.
נוכח הפערים של עשרות אחוזים בין מחירי הירקות והפירות של הגופים האחראיים על קביעת מחירם, התנועה לאיכות השלטון העבירה פנייה דחופה בנושא למבקר המדינה וללשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בבקשה לבחון את הפערים הבלתי מוסברים בהערכת מחירי הירקות והפירות הנצרכים במחיר מנופח ביחס לשווים האמיתי.
התנועה לאיכות השלטון ערכה בדיקות עקביות במשך שנה וחצי אחר שלושת הגופים האחראיים על קביעת מחירי הפירות והירקות לצרכן, ומצאה כי קיים פער שיכול לנוע עד 40 אחוזים של מחירים כלפי מעלה. בנוסף, התנועה לאיכות השלטון מדגישה כי שיטת החישוב של הגופים מסובכת ולא שקופה, וכי קיימים פערים של עשרות אחוזים – דבר המעמיד את מהימנותם של הגופים בסימן שאלה.
כמו כן, התנועה לאיכות השלטון מציינת בפני המבקר והלשכה, כי השפעתם של הפערים במחירים היא הרסנית מבחינת הצרכן, כיוון שאותו פער של מחירים מהווה אינדיקציה למחירים שבסיכומו של דבר הצרכן פוגש בסופרים וברשתות השיווק. עד שיתבררו הפערים הבלתי מוסברים בהערכת מחירי הירקות והפירות, הצרכן ימשיך לשלם מחירים מנופחים ביחס לשווים האמיתי.