התנועה לאיכות השלטון ליועמ"ש: יש לבדוק טענתו של השר כ"ץ בדבר הצעה בלתי חוקית שהגיש לו לכאורה מנהל רשות החברות הממשלתיות

התנועה לאיכות השלטון ליועמ"ש: יש לבדוק טענתו של השר כ"ץ בדבר הצעה בלתי חוקית שהגיש לו לכאורה מנהל רשות החברות הממשלתיות

התנועה לאיכות השלטון פנתה ליועמ"ש בבקשה לבדוק את האשמות השר כ"ץ כי לכאורה מר יוגב הציע לו למנות בעצמו דירקטורים בחברות הממשלתיות אשר תחת פיקוחו שלא לפי מנגנון המינויים הרשמי הקבוע בחוק. איכות השלטון: הצעה פגומה ואינה עולה בקנה אחד עם הוראות החוק ועם טוהר המידות הציבורי
רקע
לפי פרסומים עולה כי במהלך ישיבת הממשלה השבועית, הצהיר שר התחבורה והבטיחות בדרכים, מר ישראל כ"ץ, כי מנהל רשות החברות הממשלתיות, מר אורי יוגב, הציע לו למנות בעצמו דירקטורים בחברות הממשלתיות אשר תחת פיקוח משרד התחבורה, שלא לפי מנגנון המינויים הרשמי הקבוע בחוק החברות הממשלתיות. זאת, בתמורה לכך שמר כ"ץ יסיר התנגדותו לתכנית "נבחרת הדירקטורים" אשר בימים אלו מקודמת על ידי מר יוגב.
התנועה לאיכות השלטון מציינת בפני היועמ"ש, כי הצעתו של מר יוגב, לעקוף את מנגנון המינוי המיוחד, אם אכן הוצעה, עומדת בניגוד מוחלט להוראות החוק. וכן, יש בה כדי להפר את כללי המשפט המנהלי, לפיהם אין למנות עובדי ציבור -ביניהם דירקטורים בחברות ממשלתיות- בניגוד עניינים ותוך שקילת שיקולים זרים. בנוסף, נראה כי יש בסחר-מכר של אופן הצבעת גורמים בממשלה הפרה של טוהר המידות הציבורי, שעשויה לעלות לכדי מתן טובת הנאה לעובד ציבור, שהיא כידוע עבירה פלילית.
לאור חשדות שהתעוררו בעבר בנוגע להתנהלותו של מר יוגב שלא נבדקו לעומק, פנתה התנועה לאיכות השלטון ליועמ"ש בבקשה כי יבדוק אם יש בסיס להאשמות אשר נטענו על ידי השר כ"ץ. התנועה לאיכות השלטון מבקשת מהיועמ"ש כי גם אם יתגלה כי אין בחשדות דבר, יפורסמו מסקנות הבדיקה שתיערך כדי לטהר את שמותיהם של אנשי ציבור בכירים ולחזק את אמון הציבור בנציגיו.

פרסום בדה מרקר
פרסום בFUNDER