התנועה לאיכות השלטון לוועדת השרים לענייני חקיקה: יש חשיבות בגיבוש הצעת החוק להחיל את חוק מבקר המדינה על קק"ל

התנועה לאיכות השלטון לוועדת השרים לענייני חקיקה: יש חשיבות בגיבוש הצעת החוק להחיל את חוק מבקר המדינה על קק"ל

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום, יום א', לוועדת השרים לענייני חקיקה והדגישה את החשיבות רבה בגיבוש הצעת החוק להכפפת קק"ל למבקר המדינה: "הכפפת קק"ל למבקר המדינה תביא בסופו של דבר למניעת פזרנות של קק"ל הרשומה כחברה פרטית אף שקרקעותיה הן קרקעות הציבור, ולכך שמשאביה יופנו לקידום מטרותיה."
בפנייה לוועדת השרים לענייני חקיקה, מדגישה התנועה לאיכות השלטון בפני השרים כי מעמדה של קרן הקיימת לישראל מיוחד נוכח העובדה שביסוד יעדיה ותפקידיה מאז כינונה היא ממלאת תפקידים ציבוריים בעלי חשיבות לאומית, כלכלית, ותפקיד ציבורי מובהק בכל הנוגע לתחום פיתוח המרחב החקלאי בפריפריה. על רקע זה מברכת התנועה לאיכות השלטון את יוזמתה של השרה לבני להחיל את חוק מבקר המדינה על קק"ל, ועל תזכיר החוק שהופץ ושאמור להעלות היום על שולחן הוועדה.
זאת ועוד, לאחרונה אנו עדים על ביקורת שנמתחה על פעילותה של קרן הקיימת לישראל. כך לראשונה למדה התנועה לאיכות השלטון מתוך הפרסום בעיתון ה"ארץ" בכתבתו של מר יוסי שריד, שקק"ל תכננה להוציא מקופתה – קופת הציבור, חצי מיליון ₪ במטרה לסייע למיזם עסקי פרטי שהוקם ומנוהל על ידי גברת עופרה אלול, רעייתו של מר רפי אלול, עוזרו של נשיא המדינה מר שמעון פרס. בפעם השנייה נחשפה התנועה לאיכות השלטון לתוכנית "המקור" אשר בה הציג רביב דרוקר את האופן הבעייתי בו מוצאים כספי קק"ל מקופתה ללא ביקורת של מבקר המדינה.
בעקבות הביקורת פנתה התנועה לאיכות השלטון למר אפי שטנצלר, יו"ר קרן הקיימת לישראל, ולמר אברהם דובדבני, יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית בבקשה לקבל את התקנון ו/או התקנונים, נהלי עבודה זאת כדי לעמוד מקרב על תהליך קבלת ההחלטות בארגון. אך מענה לא נתקבל.
משכך הם פני הדברים, מדגישה התנועה לאיכות השלטון, יש חשיבות רבה בגיבוש הצעת החוק וכי הכפפת קק"ל למבקר המדינה תביא בסופו של דבר למניעת פזרנות של קק"ל הרשומה כחברה פרטית אף שקרקעותיה הן קרקעות הציבור, ולכך שמשאביה יופנו לקידום מטרותיה. בנוסף ביקורת על תפקודה של קק"ל תשפר את התנהלותה ותחייב אותה לעמוד באמות מידה של שקיפות וסבירות.