הוקפא מכרז למנהל לשכת סגן ראש עיריית ראשון לציון

הוקפא מכרז למנהל לשכת סגן ראש עיריית ראשון לציון

עקב תביעת התנועה לאיכות השלטון, הוקפא ביום ב' (5.514) מכרז שהוציאה עיריית ראשון לציון לקליטת מנהל לשכת סגן ראש העירייה. המכרז הוקפא בהמלצת בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, בעקבות דרישת התנועה לאיכות השלטון ובהסכמת הצדדים.
התנועה לאיכות השלטון הגישה תביעה בבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב כנגד עיריית ראשון לציון בבקשה להורות על ביטול מכרז 155/2013 לקליטת מנהל לשכת סגן ראש העירייה, שפרסמה עיריית ראשון לציון ב 3.3.14. ס' ב' לכתב המכרז המפרט את תנאי הסף הנדרשים בעת הגשת מועמדות, קובע כי על המועמד להיות בעל "ניסיון של 5 שנים בפעילות ציבורית במגזר הדתי".
התנועה לאיכות השלטון טענה כנגד סעיף זה כי הוא אינו רלוונטי למהות התפקיד ושככל הנראה הוספתו הנגזרת משיקולים זרים אשר אינם רלוונטיים לתפקיד עצמו, הינה בלתי סבירה, בלתי חוקית ופוגעת באופן בוטה בעיקרון השוויון. לטענת התנועה לאיכות השלטון, סעיף זה פוגע בזכותם של מועמדים מתאימים רבים לתחרות הוגנת עם "מתחרים" אחרים, שעה שאין הם מסוגלים לעבור את הרף הראשון בכניסה לתחרות- הוא תנאי הסף האמורים. מהלך זה פוגע קשות בעקרון השוויון, הוא נשמת אפו של הליך המכרז.
בדיון, טענו נציגי התנועה כי למרות שעל פניו קיים היגיון לכאורי בין התנאי שדורש המכרז לבין התפקיד שימלא הזוכה בו, הרי שהיות ומדובר במשרה קבועה בעיריית ראשון לציון ובמנהל לשכה שיישאר גם אחרי שיתחלף סגן ראש העיר הרי ראוי שהתפקיד יהיה פתוח לכולם.
עו"ד תומר נאור התנועה לאיכות השלטון: "כל עוד שמדובר במשרה קבועה בעירייה ולא במשרת אמון זמנית, חובה על עיריית ראשון לציון ועל כל עירייה אחרת, לקלוט את האנשים הטובים והמתאימים ביותר לתפקיד. ולא את אלו שבמקרה חוסים תחת השקפת עולמו של נבחר ציבור זמני". עוד הדגישו נציגי התנועה לאיכות השלטון, כי אם יאושר המכרז, הפתח שעלול להיפתח הוא כחודו של מחט שבסופו של דבר עלולים להיכנס בו קרונות. שכן יהיו לכך השלכות על מעל ל250 הרשויות המקומיות הקיימות בארץ ועל תנאי הסף שהן יוכלו להציב מפה ואילך במכרזיהן.
בעקבות המלצת בית הדין לעבודה, הסכימו הצדדים כי המכרז יוקפא לעת עתה עד אשר תינתן הכרעה סופית בהליך, שאמורה להינתן תוך שבועות בודדים.