התנועה לאיכות השלטון לעיריית רעננה: יש לסיים לאלתר את ההתקשרות עם היועצת המשפטית של וועדת תכנון ובנייה בעיריית רעננה

התנועה לאיכות השלטון לעיריית רעננה: יש לסיים לאלתר את ההתקשרות עם היועצת המשפטית של וועדת תכנון ובנייה בעיריית רעננה

התנועה לאיכות השלטון פנתה פעם נוספת לעיריית רעננה בדרישה כי תופסק לאלתר ההתקשרות עם עו"ד גל. לדעת התנועה, התקשרות עם עורכת הדין גל גורמת לבזבוז כספים בלתי-נסבל של העירייה, וסותרת את הדין ואת ההלכה לפיהם היועצת המשפטית בכל וועדה מקומית לתכנון ובנייה של עירייה, צריכה להיות עובדת העירייה.
התנועה לאיכות השלטון ממשיכה בהליכים נגד התקשרות עיריית רעננה עם עו"ד עירית גל, היועצת המשפטית של וועדת תכנון ובנייה של העירייה. התנועה פנתה שוב לעיריית רעננה בדרישה כי ההתקשרות עם עו"ד גל תופסק לאלתר מאחר וזו סותרת את הדין וההלכה לפיה יועץ משפטי בוועדה מקומית לתכנון ובנייה חייב להיות עובד עירייה ולא להתקבל כשירות חיצוני.
התנועה לאיכות השלטון מדגישה, שוב, בפני העירייה כי חוק הרשויות המקומיות קובע, כי היועץ המשפטי של עירייה יהא עובד העירייה. כמו כן, על פי חוק היועץ המשפטי של העירייה יהיה אף היועץ המשפטי של ועדותיה, לרבות ובמיוחד בוועדה המקומית לתכנון ובניה.
נוכח קביעות החוק, מדגישה התנועה לאיכות השלטון בפני העירייה כי ועדה מקומית לתכנון ובניה איננה יכולה לסמוך ידיה על דרך הכלל על חוות דעת משפטיות חיצוניות, כפי שכרגע נעשה בוועדה: "נדמה כי התקשרות הוועדה כדרך קבע עם עו"ד גל מהווה כפילות מיותרת, בזבזנית ובלתי-יעילה, שאין לה מקום ברשות מנהלית סבירה. "
התנועה לאיכות השלטון קוראת לעיריית רעננה להביא לסיום ההתקשרות עם עו"ד גל לאלתר, ולהותיר את הייעוץ המשפטי לוועדה תחת אחריותו המלאה של מוסד היועץ המשפטי לעירייה. זאת ועוד, באם העירייה מעוניינת ביועץ משפטי חיצוני קבוע לוועדה ומבלי לגרוע מן הטענה כי הדבר סותר את הוראות הדין, עליה לפעול לפי ההלכה הרווחת באשר להתקשרות רשות מקומית למתן שירותים – לצאת למכרז חדש, אשר יבטיח טוהר מידות, יעילות ושוויון.
התנועה לאיכות השלטון מוסיפה עוד כי בשל חשיבות הנושא ובזבוז הכספים הבלתי נסבל של העירייה, מבקשת התנועה להשיב לפנייה לא יאוחר מה21.5.14. העדר מענה יחייב את התנועה לשקול ברצינות פנייה לערכאות.

פרסום ברעננה העיר שלי