התנועה לאיכות השלטון: על חברת "פרזיות" לדיור ציבורי בירושלים לפעול לאלתר לפי הנחיות החוק ומבקר המדינה

התנועה לאיכות השלטון: על חברת "פרזיות" לדיור ציבורי בירושלים לפעול לאלתר לפי הנחיות החוק ומבקר המדינה

התנועה לאיכות השלטון פנתה לשר הבינוי והשיכון, שר האוצר, ראש עיריית ירושלים, מנהל רשות החברות הממשלתיות וחברי דירקטוריון חברת "פרזות" בדרישה להפנות את כל כספי חברת "פרזות" לדיור הציבורי, כנדרש בחוק הדיור הציבורי וכהוראות מבקר המדינה.
רקע – פנייה ראשונה
בחודש מרץ 2014 פנתה התנועה לאיכות השלטון לחברי דירקטוריון חברת "פרזות חברה ממשלתית עירונית לשיכון ירושלים בע"מ" בקריאה שלא לאשר הסכם פירוק החברה היות והוא סותר, לכאורה, את הוראות החוק ומבקר המדינה. התנועה לאיכות השלטון הדגישה כי חובתה של חברת פרזות (דיור ציבורי) הוא להפקיד את כל ההכנסות מדירות שמכרה בקרן לדיור ציבורי. התנועה קראה לכך שכספי הקרן "יופנו להגדלת מלאי הדירות". יחד עם זאת, נראה כי כספי פירוק חברת פרזות עתידים להיות מועברים לטובת פרויקטים שונים בעיר שאינם נופלים תחת הגדרה של דיור ציבורי, למורת רוחו של מבקר המדינה.
פנייה שנייה
התנועה לאיכות השלטון פנתה בשנית לחברי דירקטוריון חברת "פרזות" וכן גם לשר האוצר, ח"כ יאיר לפיד; שר השיכון, ח"כ אורי אריאל; ראש עיריית ירושלים, מר ניר ברקת; ומנהל רשות החברות הממשלתיות, מר אורי יוגב, והדגישה כי מחויבות כלל החברות הממשלתיות, ובכללן "פרזות", לפעול בהתאם להמלצות והנחיות מבקר המדינה, וכי על רשות החברות הממשלתיות לוודא כי אכן המלצותיו מיושמות.
התנועה לאיכות השלטון מוסיפה בפנייה כי תמוה שפרזות ורשות החברות הממשלתיות אינן פועלות ליישום הנחיות מבקר המדינה כמתחייב מהן על פי חוק. על כן, התנועה לאיכות השלטון קוראת לדירקטוריון החברה, בעלי המניות בה ורשות החברות הממשלתיות לפעול לאלתר להפניית כל כספי החברה להגדלת מלאי הדיור הציבורי, כנדרש ממנה בחוק הדיור הציבורי ולפי הנחיות מבקר המדינה.
זאת ועוד, התנועה לאיכות השלטון סבורה היום, כשחוק הדיור הציבורי בתוקף, הוא חל על כלל הכספים מהמכירות. על כן, יש לפעול לאורו ולהגשים את התכליות הקבועות בו, קרי להפנות את כספי המכירות להגדלת מלאי הדיור הציבורי בלבד. התנועה לאיכות השלטון סבורה שכל פעולה אחרת תהא בניגוד לחוק.