בעקבות תביעת התנועה לאיכות השלטון בבית הדין לעבודה ביטלה עיריית ראשון לציון את מכרז מנהל לשכת סגן ראש העיר

בעקבות תביעת התנועה לאיכות השלטון בבית הדין לעבודה ביטלה עיריית ראשון לציון את מכרז מנהל לשכת סגן ראש העיר

עיריית ראשון לציון ביטלה את המכרז למנהל לשכת סגן ראש העיר בעקבות תביעת התנועה לאיכות השלטון לבית הדין לעבודה ובעקבות עמדת משרד הפנים שהוגשה לבית המשפט לפיה המשרד מקבל את עמדת התנועה לאיכות השלטון וכי תנאי הסף הנוגעים לניסיון במגזר הדתי הנו תנאי בעייתי
רקע
התנועה לאיכות השלטון הגישה תביעה בבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב כנגד עיריית ראשון לציון בבקשה להורות על ביטול מכרז 155/2013 לקליטת מנהל לשכת סגן ראש העירייה, שפרסמה עיריית ראשון לציון ב 3.3.14. ס' ב' לכתב המכרז המפרט את תנאי הסף הנדרשים בעת הגשת מועמדות, קובע כי על המועמד להיות בעל "ניסיון של 5 שנים בפעילות ציבורית במגזר הדתי".
התנועה לאיכות השלטון טענה כנגד סעיף זה כי הוא אינו רלוונטי למהות התפקיד ושככל הנראה הוספתו הנגזרת משיקולים זרים אשר אינם רלוונטיים לתפקיד עצמו, הינה בלתי סבירה, בלתי חוקית ופוגעת באופן בוטה בעיקרון השוויון. לטענת התנועה לאיכות השלטון, סעיף זה פוגע בזכותם של מועמדים מתאימים רבים לתחרות הוגנת עם "מתחרים" אחרים, שעה שאין הם מסוגלים לעבור את הרף הראשון בכניסה לתחרות- הוא תנאי הסף האמורים. מהלך זה פוגע קשות בעקרון השוויון, הוא נשמת אפו של הליך המכרז.
בדיון, טענו נציגי התנועה כי למרות שעל פניו קיים היגיון לכאורי בין התנאי שדורש המכרז לבין התפקיד שימלא הזוכה בו, הרי שהיות ומדובר במשרה קבועה בעיריית ראשון לציון ובמנהל לשכה שיישאר גם אחרי שיתחלף סגן ראש העיר הרי ראוי שהתפקיד יהיה פתוח לכולם.
בעקבות המלצת בית הדין לעבודה, הסכימו הצדדים כי המכרז יוקפא לעת עתה עד אשר תינתן הכרעה סופית בהליך, שאמורה להינתן תוך שבועות בודדים.
ביום ראשון 11.5.14 הגיש משרד הפנים את עמדתו לבית המשפט בה צויין כי משרד הפנים מקבל את עמדת התנועה לאיכות השלטון הטוענת כי תנאי הסף הנוגעים לניסיון במגזר הדתי הנו תנאי בעייתי. עוד ציין משרד הפנים, כי מינויו של מנהל לשכת סגן ראש העיר האמור טרם אושר, ועל כן בכל מקרה לא ניתן כרגע לאשר מנהל לשכה בשכר.
עיריית ראשון לציון הודיעה בתגובה כי המכרז בוטל.