איכות השלטון ליו"ר הרשות לשירותים ציבוריים: מתקן האנרגיה בחוות השקמים אינו עומד ולא עמד בתנאים לקבלת היתר מותנה

איכות השלטון ליו"ר הרשות לשירותים ציבוריים: מתקן האנרגיה בחוות השקמים אינו עומד ולא עמד בתנאים לקבלת היתר מותנה

התנועה לאיכות השלטון פנתה ליו"ר הרשות לשירותים ציבוריים חשמל, עו"ד אורית פרק בנוגע למתן אישור מותנה ל"מפעלי צאן ישראליים בע"מ" ו"שקמים חווה חקלאית בע"מ" החוכרות ומפעילות את "חוות השקמים" להקמת מתקן סולארי.
התנועה לאיכות השלטון פנתה ליו"ר הרשות לשירותים ציבוריים בחברת החשמל, עו"ד אורית פרקש וביקשה הבהרות, בניהן כיצד ניתן הרישיון לחווה באם לא עמדו בתנאי ההחלטה, הדורשת הצגת הסכם בין מבקש הרישיון לבין בעל הזכויות בקרקע, רשות מקרקעי ישראל, בנוגע להקמת תחנה סולארית והאם הרישיון המותנה עדיין בתוקף.
רקע
מפסק הדין של ביהמ"ש העליון מיום 29.11.2013 עולה כי מר גלעד שרון פנה לרשות החשמל ביום 8.2.2010 לשם קבלת רישיון להקמת מתקני ייצור חשמל סולאריים. בקשה זו נענתה בחיוב והוצא לחווה רישיון מותנה להקמתו של המתקן הסולארי. בשנת 2012, כשנתיים לאחר קבלת הרישיון המותנה, פנתה החווה למינהל מקרקעי ישראל לשם קבלת אישור להקמתו של מתקן סולארי. פניה זו נענתה בשלילה, ובעקבותיה הוגשה עתירה ע"י החווה לביהמ"ש התוקפת את החלטת המינהל, ומבקשת כי תינתן לו הוראה לחתום על חוזה עימה שיאפשר את הקמת המתקן. על החלטת בית המשפט המחוזי הוגש ערעור לבית המשפט העליון לאחריו ניתן פסק דין של ביהמ"ש העליון, אשר קיבל את עמדת המינהל לפיה המתקן שנבנה בחווה מנוגד לתנאי חוזה החכירה ולהחלטה 1254 של הרשות, שעניינה "הקצאת קרקע למתקנים סולאריים", ועל כן יש לפרקו.
מנהלי חוות השקמים, משפחת שרון, לא אמרו נואש, ובעקבות מאמציהם שר הבינוי והשיכון מוביל מהלך במועצת מקרקעי ישראל לשנות את החלטה 1254 כך שתאפשר אף לחוכרי קרקע חקלאית שלא בתנאי נחלה לבנות קולטנים סולאריים, במידה והקרקע תהיה באזור עוטף עזה וקו העימות.
התנועה לאיכות השלטון מדגישה בפנייה ליו"ר השירות לשירותים ציבוריים כי יוזמה זו תמוהה ביותר ומעלה חשש כבד כי היא מכפיפה את האינטרס הציבורי לאינטרסים של אנשים פרטיים בעלי קשרים, בניגוד לעקרונות של צדק חלוקתי ובאופן בלתי סביר בעליל. זאת ועוד, על פי המצב החוקי הקיים החווה אינה עומדת ולא עמדה בתנאים לקבלת היתר מותנה.
פרסום בכאן נעים
פרסום ב FUNDER