איכות השלטון למשרד העלייה והקליטה: הסבירו את מכירת המבנים המשמשים לדיור עולים במבשרת ציון

איכות השלטון למשרד העלייה והקליטה: הסבירו את מכירת המבנים המשמשים לדיור עולים במבשרת ציון

התנועה לאיכות השלטון פנתה למשרד העלייה והקליטה בדרישה להבהרת המכרז למכירת מבני מרכז הקליטה במבשרת ציון, מבנים בהם מתגוררים עולים מאתיופיה.
התנועה לאיכות השלטון פנתה לממונה על חופש המידע ולמשרד העלייה והקליטה בדרישה כי יובהר המכרז למכירת מבני מרכז הקליטה במבשרת ציון. פניית התנועה נעשתה בעקבות כתבה שהתפרסמה בעיתון גלובס בה מתואר מכרז של החברה לניהול קופת התמלוגים והפנסיה של עובדי הסוכנות היהודית לארץ ישראל בסך 250 מליון ₪. המכרז מציע למכירה מבנים במבשרת ציון, בהם מתגוררים כיום עולים מאתיופיה שנמצאים במצב חמור של חוסר וודאות לגבי עתיד מגוריהם.
ממשרד העלייה והקליטה נמסר רק כי: "ידאג כי אף עולה לא ייפגע ממכירת המבנים". משרד העלייה והקליטה הוא האמון על סיוע לעולים חדשים ועל השתלבותם בכל תחומי החיים בישראל, ובכללם יוצאי אתיופיה המתגוררים במרכז הקליטה. על כן, המשרד הוא הגוף שמוטל עליו לפעול למען מציאת חלופה הולמת לדיור לעולים בטרם תימכר הקרקע, או לחלופין למען השהיית המכרז עד שתימצא חלופה זו.
לאור זאת, פנתה התנועה לאיכות השלטון למשרד הקליטה וביקשה שיבהיר לה מהם הצעדים אותם הוא מתכנן לנקוט למציאת פתרון דיור לעולים המתגוררים במרכז הקליטה. כמו כן, דרשה התנועה לאיכות השלטון שהמשרד יפרט בפניה את התשתית המשפטית עליה מבוסס המכרז.
עקב דחיפות העניין ביקשה התנועה לאיכות השלטון היענות מהירה ככול האפשר.