אדם טבע ודין', התנועה לחופש המידע והתנועה לאיכות השלטון למשרד האוצר:

אדם טבע ודין', התנועה לחופש המידע והתנועה לאיכות השלטון למשרד האוצר:

לפרסם את הפרוטוקולים של ועדת ששינסקי, את הנתונים על בסיסם חושבו ההכנסות לקופת המדינה ואת הסכם הסודיות עליו חתמו חברי הוועדה
'אדם טבע ודין', התנועה לחופש המידע והתנועה לאיכות השלטון פנו הבוקר (ב) בבקשת חופש מידע למשרד האוצר לקבלת המידע לגבי כל הישיבות, הפגישות והסיורים שהתקיימו במסגרת ועדת ששינסקי במהלך כל תקופת עבודתה.
הארגונים דורשים לקבל את הפרוטוקולים המלאים של ישיבות הוועדה וכן את פרסום המידע המלא והנתונים המספריים על בסיסם הגיעה הועדה למסקנה כי יישום המלצותיה יוביל להכנסות לקופת המדינה בסך של 500 מיליון שקלים בשנה.
על פי בקשת הארגונים, על המידע לכלול, בין היתר, נתונים בדבר עלויות המכר של החברות, עלויות התובלה והשיווק, עלויות ההנהלה והעלויות הכלליות, אילו התאמות בוצעו כחלק מעיבוד הנתונים, גובה יתרת עלותם המופחתת של נכסים המשמשים לפעילות הפקת משאבי הטבע ומהם אותם נכסים וכמו כן, כל הנתונים המספריים עליהם נסמכה הועדה.
לבסוף, מבקשים הארגונים לפרסם את הסכם הסודיות אשר עליו חתמו חברי ועדת ששינסקי 2 עם חברות משאבי הטבע.
"עו"ד דנה טבצ'ניק, ראש תחום כלכלה ומשאבי טבע ב'אדם טבע ודין': "משאבי הטבע שייכים לציבור הרחב ולכן על ועדת ששינסקי חלה החובה לנהוג בשקיפות בכל הנוגע לשימוש החברות הפרטיות והמדינה במשאבי הטבע והכספים המגיעים משימוש זה. חשוב להבין כי מבלי שכל המידע מפורסם בשקיפות מלאה, אין לציבור יכולת אמיתית לבקר את המדיניות החדשה שקבעה ועדת ששינסקי".
עו"ד צרויה מידד לוזון, היועצת המשפטית של 'התנועה לאיכות השלטון': "ישנה חשיבות עצומה לבקרה ציבורית על נתונים וחישובים שהוועדה ביצעה. בפרט, ראוי שהציבור ידע האם החישובים התבססו על נתונים וחומרים שהגיעו מגורמים אשר יש להם אינטרס במסקנות הוועדה
פרסום בדה מרקר