התנועה לאיכות השלטון לחברי וועדת שרים לענייני חקיקה: תמכו בתיקון החוק לקידום התחרות ולצמצום הריכוזיות במשק הישראלי

התנועה לאיכות השלטון לחברי וועדת שרים לענייני חקיקה: תמכו בתיקון החוק לקידום התחרות ולצמצום הריכוזיות במשק הישראלי

התנועה לאיכות השלטון פנתה לחברי וועדת השרים לענייני חקיקה, בבקשה לתמוך בהצעת החוק לקידום התחרות ולצמצום הריכוזיות אשר באמצעותה יתוקן עיוות משמעותי המצוי בבסיס החוק לקידום התחרות ולצמצום הריכוזיות
רקע
ביום ראשון הקרוב, עתידה להידון בוועדת השרים לענייני חקיקה הצעת החוק, עליה חתומים 40 חברי כנסת. הצעת החוק מתייחסת לפרק ג' בחוק, העוסק בפירמידות שליטה, שבמרכזו ובבסיסו הרעיון של פירוק הפירמידות תוך צמצומן למבנה של שתי שכבות בלבד. ההצעה קוראת לתיקון הגדרת המונח "חברת שכבה", הקבוע בסעיף 20 לחוק, ואשר משמש כנדבך מרכזי בשאלת תחולת הוראות החוק בכל הנוגע לפירוק פירמידות שליטה.
עקב כך, ההגדרה מחריגה כיום את רובן המוחלט של החברות הפועלות במשק הישראלי – חברות פרטיות, חברות זרות ושותפויות. הגדרה זו מאפשרת קיומו ושימורו של מבנה פירמידאלי רב שכבתי, אשר את נזקיו המוכחים נועד החוק למנוע.
התנועה לאיכות השלטון פעלה לאורך כל הליך חקיקת החוק, ועודנה פועלת, לקידום הנושא, ורואה חשיבות מכרעת בהרחבת תחולת החוק על כלל החברות, באופן שיביא להפסקת קיומן של פירמידות שליטה רב שכבתיות, ולקידום תחרות אמיתית במשק. התיקון של החוק הוא בעל משמעות כבירה על המשק, ועל כוחה של הוראות החוק להביא למימוש התכליות העומדות בבסיס החוק.
התנועה לאיכות השלטון רואה חשיבות עליונה בהסדרת הכשל בחוק הקיים, ומבקשת מחברי וועדת השרים לענייני חקיקה לתמוך בתיקון לחוק על מנת לקדם תחרות ולצמצם ריכוזיות במשק.

פרסום בדה מרקר