בעקבות עתירת התנועה לאיכות השלטון: בג"צ הוציא צו על תנאי שיחייב את המדינה לומר מדוע לא יבוטל חוק שירות ביטחון (תיקון 19)

בעקבות עתירת התנועה לאיכות השלטון: בג"צ הוציא צו על תנאי שיחייב את המדינה לומר מדוע לא יבוטל חוק שירות ביטחון (תיקון 19)

בעקבות עתירת התנועה לאיכות השלטון, הורה בג"ץ היום (יום ו'), על מתן צו על תנאי המורה למדינה, ושר הביטחון ליתן טעם מדוע לא ייקבע או יוצהר כי אין תוקף לחוק שירות ביטחון (תיקון מס' 19), התשע"ד-2014.
התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"ץ בעקבות חקיקת חוק הגיוס, הגישה התנועה לאיכות השלטון עתירה לבג"צ בבקשה למתן הצוו על תנאי נוכח חקיקת "חוק שקד". התנועה ביקשה מבית המשפט להוציא צו על תנאי כנגד הכנסת אשר יורה לה לנמק מדוע לא תבטל את "חוק שקד" בשל הפגיעה הקשה, הבלתי חוקתית, הבלתי שוויונית והבלתי מידתית, של הצעת החוק בזכויות יסוד המעוגנות בחוק יסוד: כבוד האדם וחירותו. זאת ועוד, התנועה לאיכות השלטון ביקשה צו על תנאי כנגד הכנסת אשר יורה לה לנמק מדוע לא תבטל את "חוק שקד" הקובע הסדרים שונים לציבורים שונים בנוגע לחובת השירות הצבאי תוך פגיעה קשה בעקרון השוויון ותוך הפליה בין דם לדם.
הטיעונים המשפטיים בעתירת התנועה לאיכות השלטון התבססו על כך כי המתווה ב"חוק שקד" אינו חוקתי, וזאת משום שהוא פוגע בשוויון, פוגע בזכויות יסוד חוקתיות בצורה שאינה מידתית ונכשל פעם אחר פעם במבחנים אשר קבעה הפסיקה לעניין מתווה החקיקה. כמו כן, החוק עושה הבחנה בוטה בין ציבורים שונים במדינת ישראל, בין זכויות המוענקות לאזרחים רק משום השתייכותם המגזרית, בין אדם לאדם – בין דם לדם.

לעמדת התנועה לאיכות השלטון, כפי שהוצגה בעתירה, החוק החדש לא רק שאינו שם קץ לעוול רב השנים, המתמשך, הפוגע פגיעה חמורה לאין שיעור באוכלוסיית המתגייסים ובערכים חשובים כמו ערבות הדדית ודאגה לזולת בחברה, אלא מקבע ומנציח את אותו הסדר פוגעני, חוק זה דינו להתבטל באחת, משום היותו בלתי חוקתי.
פרסום בהארץ
פרסום בכיכר השבת
פרסום בניוז1