איכות השלטון בפנייה לשר הפנים: יש לבדוק את הטענות להעסקה בלתי תקינה, לכאורה, של גזבר עיריית נהריה

איכות השלטון בפנייה לשר הפנים: יש לבדוק את הטענות להעסקה בלתי תקינה, לכאורה, של גזבר עיריית נהריה

התנועה לאיכות השלטון פנתה לשר הפנים, ח"כ גדעון סער, בבקשה לבדוק טענות שהגיעו לידי התנועה בהן מתקיימת העסקה בלתי תקינה, לכאורה של גזבר עיריית נהריה

התנועה לאיכות השלטון פנתה לשר הפנים גדעון סער בבקשה לבדוק את הטענות לפיהן מתקיימת העסקה בלתי תקינה, לכאורה, של גזבר עיריית נהריה. זאת בעקבות מידע שהגיע לידי התנועה לאיכות השלטון לפיה מר דוד קבסה, הגזבר הקודם של עיריית נהריה, ממשיך לכאורה לכהן בתפקידו, על אף העובדה שעברו שנתיים מקביעתו של מנכ"ל משרד הפנים כי קבסה חייב לסיים את תפקידו.

בנושא זה קובע סעיף 167ב לפקודת העיריות כי "חדל גזבר למלא את תפקידו ולא מנתה המועצה גזבר אחר במקומו תוך שלושה חודשים או עד תום תקופת מינויו של ממלא המקום לגזבר שמונה…, לפי המאוחר ידרוש השר מהמועצה, בצו, כי תמנה גזבר…. בתוך התקופה שיקבע ושלא תעלה על 21 ימים. לא מלאה המועצה אחרי הצו בתוך התקופה שנקבעה בו, ימנה השר אדם מתאים למילוי חובת המועצה למנות גזבר, ויחולו על המינוי כאמור את ההוראות לפי פקודה זו החלות לענין מינוי הגזבר על ידי המועצה, בשינויים המחויבים".

בנוסף, לפי המידע שהגיע למשרדי התנועה לאיכות השלטון, למר קבסה קיים קשר משפחתי לכאורה לראש העירייה, קשר כזה שייתכן ואסור.

נוכח הפגמים לכאורה בהתנהלותה של העירייה, הן באשר להמשך כהונו של מר קבסה והן באשר לקשר המשפחתי לראש העירייה, מבקשת התנועה לאיכות השלטון משר הפנים לבדוק את הטענות ולקבל החלטות בהתאם לממצאי הבדיקה. ככל שהדבר נדרש, להביא לסיום כהונתו של מר קבסה כגזבר העירייה.