התנועה לאיכות השלטון : אסור לוותר על מנית הזהב של ממשלת ישראל בצים

התנועה לאיכות השלטון : אסור לוותר על מנית הזהב של ממשלת ישראל בצים

התנועה לאיכות השלטון פנתה למשרדי הביטחון, האוצר, התחבורה, המשפטים ורשות החברות הממשלתיות בקריאה שלא לוותר על מניית הזהב של ממשלת ישראל בצים: "אסור להמשיך למכור את נכסי הציבור בנזידי עדשים ולוותר על אינטרסים חיוניים של המדינה"
התנועה לאיכות השלטון פנתה למשרדי האוצר, התחבורה, הביטחון, המשפטים ורשות החברות הממשלתיות בקריאה להתנגד לויתור ממשלת ישראל עם מניית הזהב בצים וקראה לשאר הגורמים לעמוד בפרץ ולא להמשיך למכור את נכסי הציבור ולא לוותר על אינטרסים חיוניים של המדינה.
רקע:
חברת צים נמכרה לחברה לישראל. במסגרת מכירת המניות הוסכם כי ממשלת ישראל תמשיך להחזיק במניה מיוחדת (מניית הזהב), שנועדה להגן על אינטרסים חיוניים של מדינת ישראל. כיום, העליות והמינופים הגבוהים שצים הוצפה בהם מאיימים להטביעה וחובותיה עומדים על כ– 3.2 מיליארד דולר. כל זאת כאשר צים ממשיכה לשלם לחברות הקשורות לחברה לישראל דמי חכירה גבוהים.
התנועה לאיכות השלטון מדגישה בפנייה לגורמי הממשלה כי בקשת החברה לישראל, שממשלת ישראל תוותר על מניית הזהב תגרום למדינת ישראל ואזרחיה לשאת במחיר הניהול הממונף. כאשר הראוי לעשות הוא לגבש חלופות שמשמעותן היא השתת האחריות, כפי שמתבקש, על כתפי החברה לישראל ועל בעלי השליטה בה.
התנועה לאיכות השלטון סוברת כי אל למדינת ישראל להיכנע ללחצים ולהתפשט מנכסיה: "לא יתכן כי פעם אחר פעם, תוותר מדינת ישראל על נכסי הציבור ועל אינטרסים חיוניים שלו בגלל מניפולציות של גורמים עסקיים, באופן הגורם לניצולה של מדינת ישראל, משאביה, נכסיה ואזרחיה."