איכות השלטון בעתירה כנגד עיריית רחובות: יש לחייב את העירייה לפרסם דוח שנתי שיכלול דיווח על הממונה על חוק חופש המידע ברשות

איכות השלטון בעתירה כנגד עיריית רחובות: יש לחייב את העירייה לפרסם דוח שנתי שיכלול דיווח על הממונה על חוק חופש המידע ברשות

התנועה לאיכות השלטון עתרה לבית המשפט המחוזי בלוד כנגד עיריית רחובות בבקשה להורות לעירייה לקיים חובתה לפרסם דוח שנתי, שיכלול דיווח של הממונה על חוק חופש המידע ברשות.
סעיף 5(א) לחוק חופש המידע קובע כי על רשות ציבורית לפרסם דין וחשבון שנתי שיכלול מידע על אודות פעילותה ותחומי אחריותה והסבר על תפקידיה וסמכויותיה וכן דוח מטעם הממונה על חוק חופש המידע על אודות הפעלתו ויישומו של החוק ברשות הציבורית הרלוונטית. כמו כן, תקנה 5 לתקנות חופש המידע קובעת כי יש לפרסם דוח שנתי כאמור לא יאוחר מה-1 ליולי בכל שנה. על אף 3 פניות מפורשות של התנועה לאיכות השלטון, אשר ערכה למעלה מ-5 בדיקות במועדים שונים- לא קיימה העירייה את חובתה לפרסם את הדוח השנתי הנדרש לשנת 2012. למרות שהתנועה לאיכות השלטון פנתה לעירייה מספר פעמים, לא מצאה לנכון העירייה להגיב לפניות התנועה לאיכות השלטון ולפרסם את הדוח הנדרש, על אף שחלפה קרוב לשנה מאז עבר התאריך האמור בתקנות.
התנועה לאיכות השלטון מדגישה בעתירה כי: "התופעה לפיה רשויות ציבוריות אינן ממלאות אחר הוראה לפי חוק חופש המידע אינה ראויה. מדובר בתופעה המהווה פגיעה בשלטון החוק ובכללי מנהל ציבורי תקין."
התנועה לאיכות השלטון מבקשת מבית המשפט המחוזי בלוד לחייב את עיריית רחובות לפרסם דוח שנתי לשנת 2012 של הממונה על יישום חוק חופש המידע בעירייה תוך שהוא עונה על הקריטריונים המפורטים בתקנה 7 לתקנות חוק חופש המידע.